eindelijk... - Reisverslag uit Badesi, Italië van katja - WaarBenJij.nu eindelijk... - Reisverslag uit Badesi, Italië van katja - WaarBenJij.nu

eindelijk...

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

30 September 2005 | Italië, Badesi

Haai haai luitjes,

sorry dat ik eerder nix van me heb laten horen, maar je kent het he, druk druk druk. Bovendien ben ik ne een uur bezig geweest aan een update en … je voelt hem al aankomen… toen was alles verdwenen. Neeeee niet leuk. Maar goed, een update:

De reis afgelopen zaterdag was perfect. Sowieso is het al een stuk gezelliger omdat mn tante Wil meereisde. Bovendien zaten we samen met 2 Australiers in de trein. Genoeg gespreksstof voor de hele reis dus. De vlucht vanaf brussel was ook perfect. Het duurde maar 2 uur en we zaten met 20 man int vliegtuig. Het was super helder, dus ik kom heel goed de alpen zien. Ik kon helemaal Port du Soleil met Avoriaz herkennen (ben ik 10 jaar lang elk jaar geweest), verder de mont blanc gezien en ook nog Tignes! Ik kon zlefs de pistes herkennen, echt super vet.
Op het vliegveld stonden mn ouders ons op te wachten. De rit naar de camping duurde ongeveer 2 uur, dus onderweg gelijk maar een pizza gegeten. Even in de italiaanse stemming komen. Het landschap is bergachtig; ruw met rotsen en veel groen van olijfbomen, dennebomen en struiken. Heel gaaf. Ook weinig bebouwing.
Onze camping in Vignola ligt direct aan het wedstrijdgebied. Als ik de tent uitstap, sta ik op het strand. Ideaal! Wil en ik slapen op een luchtbed in de voortent en mn ouders in de caravan. Gaat allemaal perfect. Lekker ontbijten en lunchen voor de tent. Af en toe eens kijken of er wind staat, die er natuurlijk weer eens niet is. Dan inschrijven.Er blijken 9 Nederlanders mee te doen! Goeie opkomst!
Maandag, de eerste wedstrijddag, lijkt het helemaal nix te worden, maar toch steekt er een licht windje op en wordt het event gestart. Eerst de mannen kwalificaties. Alle Nederlanders winnen hun heat en zitten dus in het mainevent. Wij natuurlijk hartstikke blij! Daarna moest ik dus tegen Aurelia Herin. Een goeie, maar ik heb haar wel eens verslagen, maar toen was zij geblesseerd. Nu moest ik met mn 15 (gedver, heb een hekel aan grote vliegers) waar ik bovendien helemaal niet aan gewend ben. Ik heb mijn heat heel tactisch en bina al mn sprongen geland. Na ongeveer 10 minuten wordt er dan omgeroepen: Between Herpin and Roose; Roose advances!! Joeghee (nee, dat zei ik natuurlijk, hahaha, ik ben zo lollig)! Door naar de volgende ronde tegen Bruna. Ja, alweer Bruna, zo zit het systeem in elkaar. Ik moet altijd in mn 2de heat tegen nr 3 en dat is zij dus. De wind stopt toch voor vandaag, dus zorgen voor morgen.
Dinsdag blijkt er echter geen wind te staan, dus ga ik met mn ouders en Wil op pad. Capo Tesso is een kaap een stukje verderop, waar je leuk kan wandelen tussen prachtige rotsen. Gaaf man, lekker klimmen en klauteren. Dit zou trouwens een fantastische spot zijn om een vriendinnen-groepsfoto te maken zeg.
Oko woensdag staat er geen wind. De wedstrijd is verplaatst naar Badesi, 30 kilometer verder op. (via alleaal bochtig weggetjes, bleeeh, wagenziek…) We hangen daar even rond, maar als snel gaan we met zn en het nabij gelegen dorp bekijken. S middags lekker zwemmen en zonnen, wat het is al dagen lang warm en zonnig weer. Heerlijk. Bij jullie herfst he?? Hihi
Gister leek het er dan eindelijk op. Dus wij allemaal alle kites oppompen rond 10 uur. Wel gezellie hoor, met al die dutchies. Pas om 1 uur begint de wind dan, nou ja beginnen…. Weer maar net genoeg om met 12/15 te gaan. Bovendien is het water echt enorm choppy; golven van 1/1,5 meter super dicht achter elkaar plus kleine golfjes van de andere kant door de wind. Het is enorm zwaar en moeilijk varen, dus ik ben al blij met elke sprong die ik land. Lastig hoor maar goed, Bruna heeft daar natuurlijk ook last van. Het blijkt weer close te zijn, maar zij wint. Ach ja, volgende keer beter.
Bij de mannen gaat het echt goed. Ruben wint de eerste eliminatie en Kevin wordt 3de. 2 Nederlanders op het podium dus, we hebben nog net niet het Wilhelmus gezongen… De wedstrijd is daarna gestopt. Iedereen is ook echt helemaal kapot.
Ik dacht vannacht dus wel ff lekker te slapen, maar door de harde wind leek de tent wel op te stijgen, pfff, zoveel wakker. En wanneer je dan s ochtends wakkeer wordt, is de wind helemaal weg. Hoe is het toch mogelijk he…
Goed, dus vandaag zitten we weer op wind te wachten., Er \staan wel hoge golven, dus ik ga zo eens lekker zwemmen denk ik. Morgen waarschijnlijk ook geen wind. Zondag waarschijnlijk weer. Ik moet dan in mijn heat teen emma. Moet ik kunnen hebben, maar eerst maar eens zorgen dat ik fatsoenlijk vaar.

Internet is hier vrij lastig, dus ik hoop maandag nog met een update te komen. Mailen gaat ook niet echt veel.sorry. ok, jullie horen er weer van. Lievz Kat

  • 30 September 2005 - 10:55

    Sarah:

    Hee Kat!

    Ben blij wat van je te horen! Zat al een tijdje af te wachten... Heb je ook nog ge-smst, maar die is misschien niet aangekomen?? Of je reactie is niet terug-aangekomen, dat kan natuurlijk ook. Nu dus maar even via je site een berichtje. Goed om te horen dat je weer super gevaren hebt! Wens je veel succes voor maandag, inmaken die Emma!
    Wanneer kom je eigenlijk weer terug?
    Hier alles prima, mn hardloopwedstrijd van vorig weekend ging best oke, en vanavond ga ik een skate-by-night tocht doen, dus je zult vast trots op ze zijn dat ik zowaar een beetje sportief aan het doen ben!

    Tot laters!

    xxx
    Saar

  • 30 September 2005 - 11:30

    Annette:

    He Kat,
    Zit ik hier in Middelburg de ambtenaar uit te hangen, word ik opeens blij verrast door een bericht van jou! Had al eerder je site gecheckt, maar geen nieuws. Ik lees dat je weer goed je best hebt gedaan! Ga zo door! Lekker hoor, zonnig Italie.... Succes en tot snel, liefs Annette

  • 30 September 2005 - 12:41

    Bool:

    Haaa hier nog een ambtenaar!! Ben helemaal gaar, heb maar 3 uurtjes ofzo geslapen vannacht.. was erg gezellig in de stad HAha.
    Maarreuh klinkt weer supervet! Echt heel gaaf hoor, beetje zo nazomeren. Ik denk dat we beter kunnen ruilen. Kom ik naar italie en ga ik een beetje zwemmen en zonnen en rondkijken en dan kom jij terug naar Nederland want hier waait t als een tiet :-)
    Nou ik heb je echt nog heel veel te vertellen maar dat ga ik niet allemaal meer typen en dat hoeft ook niet iedereen te weten haha (hallo mensen van de topsportbladen!) dus ik zie je volgende week weer jee!!
    Nog heeel veel succes zondag, pakken die emma!

    Dooeeg dikke kus

  • 30 September 2005 - 18:26

    Anne Neuteboom:

    Hij gaat weer goed !!!! succes zondag. Je mag wel een beetje wind van ons hebben.
    Doe de groeten aan je ouders en zeg hen maar, dat ik hun verjaardagen niet echt vergeten ben. Ik heb mij alleen in de maand vergist zag ik gisteren in mijn agenda.
    kus en liefs van Anne

  • 30 September 2005 - 20:31

    Inguuuuuh:

    Verhalen van de hele wereld...maar nu Italie....ZUCHT
    Zo waaschijnlijk kan je morgen kiten, deze zucht was hard genoeg, haha, wat een humor...nou ja het mag want had een 9 voor mn onderzoek (dit is ook weer logica..)ben er zo maar zelf trots op!
    succez weer!! Ciao!!xx

  • 02 Oktober 2005 - 11:41

    Debora:

    Heeeeeeey Kiteja!
    Fijn om wat van je te horen; altijd leuk om weer wat te lezen te hebben als werkloze Drs zijnde ;). Feli met je overwinning op Aurelia en jammer van Bruna; die kom ik inderdaad in elke update tegen! Maar die Emma ga je gewoon keihard verslaan, komt helemaal goed met jou! Suc6 ermee!
    X Deboor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: