Extreme omstandigheden - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van katja - WaarBenJij.nu Extreme omstandigheden - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van katja - WaarBenJij.nu

Extreme omstandigheden

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

18 Augustus 2006 | Duitsland, Berlijn

Eindelijk heb ik een laptop te pakken, dus kan ik jullie updaten. We hebben hier echt al alles gehad: windstil,storm, zon, regen en ware overstromingen.
Afgelopen vrijdag ben ik hier samen met pa en ma aangekomen.Druk dat het was! Gelukkig hebben wij gereserveerd en is het enige campingplekje in het dorp voor ons.
Zaterdag en zondag staat er geen wind. Eigenlijk hebben we hangtime competitie, maar daar komt het niet van. Maandag begint de freestyle en lijkt het een beetje te waaien. Het water komt met bakken uit de hemel vallen en veel meer dan de trails worden er dan ook niet gevaren. Met nog een aantal gasten ga ik toch nog ff het water op, maar echt vaarbaar is het niet.Maar je moet wat.
Al snel zijn we uitgespeeld en gaat iedereen weg.iets makkelijker gezegd dan gedaan. Onze auto staat helemal vast in het natte zand. Je moet het zo voorstellen dat je hier een strand hebt van ongeveer een tot twee kilometer breed. Iedereen parkeert zijn auto dus op het harde zand zo'n kilometer vanaf de duinen. Door de regen en het opkomende water zijn grote delen van deze vlaktes onder water gelopen. Gevolg is dat het strand helemaal verzadigd is en de auto vast staat. Met een hoop geduw en gegraaf krijgen we hem toch in beweging.Vervolgens moete we nog door de watervlake zien te rijden,maar dat levert gelukkig weinig problemen op.
Dinsdag is het dan zo ver. Er staat behoorlijk wind. Alleen mn kleinste kite pomp ik op. In mijneerste heat moet k tegen Pauline Boussard uit Frankrijk. In die heat heb ik redelijk veelaan mijn kleinste kite.Tch rijg ikhet voor elkaar er nog wat uitehaakte jumps uit te gooien. 20 seconden voor het eind van mn heat zet ikeen dubble downloop railey in, die resulteert in een enorme buikschuiver, full speed over het strand. Maaaar, ikben door!
Het gaat echt los. De aanlandigewind stuwt het water steeds hoger en de wind neemt toe. 7 tot 8 beaufort. In mijn heat tegen de poolse Ania kan ik dan ook alleen nog maar hoog springen. Ecte trix lukt niet echt meer.Zij heeft een kleinere kite en doet wel verschillende trix, dus zij is door. Daarna is het vooral genieten van Youri Zoon, die echt iedereen naar huis vaart. terecht wind hij dan ook de eerste eliminatie!
Ondertussen is het hele terrein odergelopen. Die Duitsers hebben hier een heel dorp van tenten en barretjes midden op het strand uit de grond gestampt, maar kennelijk geen rekening gehouden met storm en springtijd! Al onze kites zetten we op tafels in de tent, aangezien daar 20 centimeter water instaat. Vervolgens moeten we ruim 500 meter naar de loopplanken door 1 meter hoog water waden.Vanaf daar kunnen we terug lopen naar de kant. Het is echt zo'n gaaf gezicht om al die tenten midden in de zee te zien staan. Zonde voor de organisatie, maar ik vind het wel weer een avontuur!
Over de afgelopen dagen heb ik weinig te melden. Geen wind. Misschien dat het nog gaat waaien, misschien niet. Je weet het hier nooit.Voorlopig sta ik 5de, maar als we de dubbel gaan doen moet ik vanaf de 9de plaats me opwerken en 3 keer winenn om weer 5de te zijn. Voor mij is het dus welprima zo. Tenzij het echt gaat poeieren, dan ben ik helemaal in mn nopjes!!
kat

  • 19 Augustus 2006 - 20:34

    Wendy:

    Nou lachen, duimen voor windkracht 12 haha, succes nog!!

    Liefs

  • 20 Augustus 2006 - 11:18

    Sarah:

    Hee Kat!

    Goed om te horen hoe het gaat daar in Duitsland. Was namelijk erg benieuwd. Heb je wel ge-smst en die is volgens mijn afleverrapport ook aangekomen. Maar heb geen antwoord gekregen. Misschien heb je gewoon niks gestuurd haha, maar ik schijn wel vaker smsjes niet te ontvangen. Denk dat het Keniaanse netwerk niet zo smooth is als dat in het ontwikkelde westen...

    Oh ja, je hebt trouwens een hele grappige spelfout gemaakt die wel even het vermelden waard is.. Namelijk wanneer je schreef over Youri Zoon, dat hij de eerste eliminatie WIND.
    Haha, een echte kiter mag deze fout maken, vind ik. Laten we het een freudiaanse vertyping noemen...

    Nou meis, succes nog de laatste dagen!

    Xxx Saar

  • 21 Augustus 2006 - 20:13

    Katja:

    aiai, schaam schaam... waar de gedachten vol van zijn...
    maar sorry, zal proberen meer aandacht te besteden aan mn texten,meestal zeer weinig tijd...

  • 23 Augustus 2006 - 08:59

    Ward:

    ik heb van jou mijn allereerste uurtjes kiteles gehad. TOPPIE hoor meid. zoals ze in belgie zeggen "ge zijt een grave griet"

  • 27 Augustus 2006 - 16:51

    Katja:

    Hi ward,
    thanx voor je reactie. Hoe gaat het kiten nu? ciao katja (kattekat@hotmail.com)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 135000

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: