op weg.... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van katja - WaarBenJij.nu op weg.... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van katja - WaarBenJij.nu

op weg....

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2004 | Australië, Noosa Heads

Ons bin inderdaad onderweg, eindelijk! Tja, nix voor kat een week lang nix doen. Was zeker wel heel gezellie, maar als die bomen elke dag blijven wapperen, krijg ik het op mn zenuwen…
Onze roadtrain lijkt aardig te functioneren, dus vertrekken we vrijdag ochtend naar Caloundra aan de kust. Het is ongeveer 200 kilometer (iets meer) en wij presteren het om er 4 tot 5 uur over te doen!! Juist, de roadtrain doet het maar daar is dan ook het grootste deel mee gezegd… Ach ja, we hebben toch geen haast en zo zie je nog eens wat van het landschap. Alles is hier super wijds en mooi, anders dan in NL of Europa, veel minder gecultiveerd.

Van een heuvel afrijdend zien we Caloundra onder ons liggen en binnen nog geen 2 seconden heb ik al verschillende kites ontdekt!! Een gezonde dosis zenuwen komt opzetten… De camping heeft mama van te voren al keurig uitgezocht, dus is het een kwestie van de caravan afkoppelen en kiten maar! Het is al laat, dus blijft het bij een korte avondsessie.

Zaterdag ochtend is het alweer prachtig weer, maar de wind lijkt nog even op zich te laten wachten. Mama en ik vertrekken dan ook naar de Australia Zoo. Super gaaf al die beestjes. Er wordt een echte Crocodile Hunter show (je weet wel, van discovery) gegeven, helaas zijn juist nu de batterijen van mn fototoestel leeg. Je moet maar kunnen plannen, haha. Verder kunnen we kangoeroes en koala’s (kaola’s voor oma) aaien. Natuurlijk is dit ook vastgelegd. En oma, wees niet bang, ik heb nog meer foto’s van je lievelingsbeestjes!

Eenmaal terug op de camping blijkt het te waaien, dus tijd voor een lekkere sessie. Een mooie vlakwater spot met stroom tegen wind, waardoor ik goed met mn 11 kan varen terwijl iedereen 16 vaart (dit is enkel info voor kiters, de rest slaat het maar even over). Het niveau is hier erg laag; een enkeling kan een dubbele loop.

Zondag trekken we weer een stukkie verder naar Coolum. We staan nu op een camping direct aan de zee, ideaal. Je hebt hier een enorm strand met weinig mensen en redelijke golven. Helaas staat er weinig wind en kunnen paps en ik alleen vlak langs het kantje een beetje spelen, want de wind is pal aanlandig.

Ondertussen zijn we aangekomen in Noosa waar we sowieso 3 dagen blijven. We zitten op een camping aan het water van een riviermonding met veel pelikanen. Echt heel gaaf. Er zijn mooie kitespots hier en ook een national park waar ik morgen waarschijnlijk met mama ga wandelen.

Nou, ik hoop dat de foto’s een beetje goed idee geven van alles hier. Voorlopig valt het internet nog niet tegen. Greetz!!

  • 09 Februari 2004 - 10:26

    Mars:

    Geweldig die foto´s! Wil ik ook!
    Ik heb trouwens helemaal niets meer van die vent van je gehoord! Ik zal hem eens bellen en eens effe wat afspreken.
    Wordt er trouwens ook nog gevolleybald daarro?
    Kuzz

  • 09 Februari 2004 - 12:36

    Boolke:

    Oooooh ik wil ook gave beesjes zien en aaien..!!!! Hele gave foto's!! Hiero gaat t ook lekker, drukdruk school, gister hier met Jort en Xander gegeten, errug gezellig... Nou daaag ik meel je nog wel!! Dikke kus!!

  • 09 Februari 2004 - 13:00

    Boolke:

    Oooooh ik wil ook gave beesjes zien en aaien..!!!! Hele gave foto's!! Hiero gaat t ook lekker, drukdruk school, gister hier met Jort en Xander gegeten, errug gezellig... Nou daaag ik meel je nog wel!! Dikke kus!!

  • 09 Februari 2004 - 17:42

    Jurgen:

    Hoi kat, de foto's zijn super... ik hoop dat jij het ook super hebt!!!

    Knuffel, Jurgen

  • 11 Februari 2004 - 14:01

    Annette:

    He Kat,
    Ik dacht ff die site van Kat checken..... Alles goed? Zo te lezen en zien wel he. Echt geweldig, al die foto's, moet daar echt super zijn. Je maakt me jaloers... Met mij gaat alles prima, flink aan de studie zeg maar. Afgelopen zaterdag Daniel's (ten-13) cd-presentatie in Terneuzen, t concert was gaaf, best wel trots eigenlijk. Nou kat, veel plezier daar, geniet ervan, kite-ze! Tot de volgende keer, liefs Annette

  • 11 Februari 2004 - 15:28

    Leo:

    Cooole fotoos!!! Zo te zien en te lezen zit dat wel goed daar. En je vent die red het ook nog wel hoor, hij is zaterdag ook nog gevoederd bij ons thuis. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: