super gaaf weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu super gaaf weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu

super gaaf weekend

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2004 | Australië, Sydney

Ik heb echt een super gaaf weekend achter de rug. We zijn namelijk met de wakeboardclub naar Smiths Lake geweest, ongeveer 4,5 uur rijden van Sydney. Vrijdagavond vertrokken in een bus met daar achter de speedboot. Echt snel gingen we dan ook niet. (Ik trek langzame voertuigen aan geloof ik ;) ). Met ongeveer 25 studenten verblijven we in cabins op een camping. De camping ligt tussen het meer en de zee in, dus voor beiden moet je maar 5 minuutjes lopen. Ideaal dus!
Vrijdagavond werd gezegd dat het bluf was dat er mensen om 6 uur op zouden staan om te wakeboarden. Tjaja, nooit zeggen met Katja in de buurt!! Mijn “huisgenoten” hebben het geweten en de leiding ook… Dus rond een uur of 7 zitten we in de speedboot en zien we de zon opkomen op het meer. Perfect vlak water om te wakeboarden. 25 man leren wakeboarden neemt wat tijd in beslag, dus iedereen heeft maar 1 run op zaterdag. Aangezien het strand zo dichtbij is, is dat geen probleem. We kunnen ons vermaken met surfen en ik kan natuurlijk kiten.
Zaterdagavond is het groot feest. Op dezelfde camping zit namelijk ook een groep surfen. Eten en feesten tot laat in de nacht dus. Op de foto’s kunnen jullie een beetje de mensen zien waar ik mee omga. Giles is de leider van de club zal ik maar zeggen. Bonni is een leuke meid uit Zuid Afrika, dus als we willen roddelen over leuke gozers ofzo, kunnen we elkaar wel een beetje verstaan in het Suut Afrikaens. Lindsey is een en al energie en gaat van de week waarschijnlijk met mij mee om te leren kiten, zij komt uit Boston (US). Alexis is een zeer lekker ding uit Griekenland (met vriendin, haha). Arnoud, aardige gast uit NL. En Leah tenslotte is de beste vriendin van Bonnie en zij viert as zaterdag haar verjaardag. Misschien doen we het samen, maar dat weet ik nog niet. Veel leuke nieuwe geizchten dus!!
Zondag ben ik er alweer om 7 uur uit, maar vandaag is niemand echt fit om zo vroeg te gaan wakeboarden (hoe kan dat dan??). Om 9 uur zitten we pas op het water. Helaas waait het vandaag hard en is het water heel erg ruw en dat is erg vervelend met wakeboarden, dus om 11 uur is het feest alweer afgelopen. De ‘helaas’ uit de vorige zin slaat natuurlijk niet op mij, want ik kan lekker gaan kiten!!

Zondagavond zijn we pas laat thuis (12 uur), dus maandag moet ik echt even bijslapen. Wanneer ik om 12 uur wakker word, zie ik dat ik een oproep gemist heb van Ben (kiter). Shit zeg, ze gaan kiten op zee en vertrekken over een half uur!! Das haasten voor mij, want ik moet al een half uur fietsen om bij de plek van vertrek te komen!! Snel alles op mn rug gegooid (zal binnenkort eens een foto van maken) en als een gek naar de shop gefietst. Dat is nog een hele expeditie aangezien ik wind tegen heb met mn board op mn rug. Hard vooruit komen doe ik dan ook niet.
Ik ben blij dat ik gegaan ben, want aan de zeezijde (te ver om te fietsen) staan enorme golven (3-4meter). Met een aanlandige wind van ongeveer 20 tot 25 knopen kan ik heerlijk knallen met mn 8.5! Het is echter wel moeilijk om echt naar buiten te komen, maar eenmaal daar is het echt gaaf. Dan zie je pas echt hoe groot 3 tot 4 meter is en krijg je absoluut respect voor de oceaan.

Nu ben ik helemaal uitgeput na 3 zware dagen en ga vandaag niet kiten. Bovendien moet ik vandaag naar school (jawel, ik kom er nog wel 1 keer per week ofzo, haha). Morgen wordt weer een goede kitedag en morgenavond heb ik met Marije afgesproken om te gaan eten. Ben benieuwd of ik haar herken. Ze kent mij wel. Bovendien is er een afscheidsfeestje van Frederik Veenstra, die ik gesproken het op het Student Kampioenschap (kite)surfen. Zal wel gezellie worden. Jullie horen ervan!!

Lievz Kat

  • 23 Maart 2004 - 08:14

    Leooo:

    jaa cool man!! beetje klooien op het water en een beetje feesten met leuke mensen! vooral doorgaan..
    kus

  • 23 Maart 2004 - 12:44

    Mars:

    Leuk dat je zo wel veel mensen leert kennen! Hoe zit het met de volleybal daar? Wordt er nog een beetje gebald?
    Kuzz

  • 25 Maart 2004 - 15:14

    Debora:

    Hey Kat!

    Fijn voor je dat je zoveel leuke mensen hebt leren kennen! Wel zware dagen als ik het zo allemaal lees, maar perfect voor jou. Hier gaat alles z'n gangetje. Katertje van gisteren haha, niks nieuws onder de zon!

    Liefs, Deboor

  • 27 Maart 2004 - 12:07

    Flip:

    Hej, ik kan me vergissen, maaruh, is er niet iemand jarig....?
    Iemand die toevallig de respectabele leeftijd van 23 jaar heeft bereikt?
    Van harte gefeliciteerd!!!

  • 27 Maart 2004 - 12:56

    Margreet:

    He feestbeest, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we nemen er hier wel een borreltje op.

  • 27 Maart 2004 - 21:16

    Jan En Joke:

    Hallo Katja,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een gezellige dag gewenst en de groeten aan je ouders.

  • 28 Maart 2004 - 08:29

    Jort:

    leuke verjaardag gehad schatje. Ik hoor hetvast nog wel van je.
    dikke kus

  • 28 Maart 2004 - 09:18

    Wim Willie En Michael:

    Gefeliciteerd met je verjaardag, en veel plezier.

  • 28 Maart 2004 - 16:42

    Mars:

    En lekker gefeest? Vast wel. Wij in ieder geval wel! Lekker veel australisch bier op?

  • 29 Maart 2004 - 13:44

    Oma Roose+wij:

    poging 5,van harte gefeliciteerd.Geniet maar van je *schooltijd* je steekt er vast veel van op.
    Hier alles o.k. Alleen wij kunnen niet het water op(te koud)met Pasen wel,al moet er de kachel voor aan o/b.Veel liefs Oma en Nico,Hilma,Gijs,Tijn.ps, Gijs zit te vissen in Denemarken(zeker grotere vis als hier?)

  • 25 Maart 2008 - 04:52

    John:

    He geluksvogel,
    klopt het dat jij ben wezen wakeboarden In Nieuw-Zeeland? Zijn op zoek naar een plek om dat te doen (zitten nu in Christchurch), Waar ben jij geweest?

    Groet,
    john (www.maximaalavontuur.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: