Pasen - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2004 | Australië, Sydney

Allereerst iedereen die op mij gestemd heeft heeeel erg bedankt, want dankzij jullie ben ik nu Kiteboarder of the Year!! Jort is zo lief geweest om namens mij de prijs in ontvangst te nemen. Op de volgende sites staat er iets over geschreven:

http://www.funboxawards.nl/idx_final.html

Het is al een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte gebracht heb van mijn avonturen, dus ik heb weer een heleboel dingen beleefd. Zo heb ik een super gave dag gehad in de golven met mn 8.5, vet overpowered. Details zal ik jullie besparen aangezien het overgrote deel van de lezers niet kiteminded is.
Met Pasen heeft iedereen een lang weekend en de Uni kent zelfs een paasvakantie. Joy!! Selena heeft een huis gehuurd in Hawkesnest samen met nog 8 kiters. Vier dagen lang met z’n allen kiten staat dan ook op de planning. Helaas blijkt bij het eerste ontbijt dat er geen zuchtje wind staat. Echter werkt de zon wel mee en kunnen we in onze korte broekjes naar het strand. (Normaal gesproken is het rond deze tijd “koud”, zoals ze zeggen, en is het sweater weer…) Het is perfect voor mijn eerste golfsurf ervaring. Gaat best leuk hoor, surfen met een long board in het schuim van de golven. Daar moet je het namelijk in leren. Maar goed, Katja kennende, was ik dat zo beu en presteerde ik het om door 2 meter golven naar buiten te peddelen. Heel erg relaxed moet ik zeggen, dat zitten op een surfboard in het zonnetje. En ik ben nog extra lucky ook, want op 5 meter afstand komt een groep van 6 dolfijnen gepaseerd. In het heldere water kan ik ze echt perfect zien. Mijn eerste golfsurf actie gaat gelijk gepaard met deze unieke ervaring! Zooo Gaaf!
´s Middags rijden we met eigen 4WD´s het strand op naar Sandy Point. Hier is haast niemand, aangezien je er alleen met 4WD kan komen. Het is een prachtig punt met mooie zandduinen. Windloze kiters gaan bij regel op zoek naar andere boardmogelijkheden, dus binnen niet al te lange tijd wordt er met kiteboardjes van de zandduinen afgegleden. Dit werkt echt super wanneer je ook nog zonnebrandcrème eronder smeert.
Zaterdag is het weerbeeld hetzelfde. Vandaag gaan we weer naar Sandy Piont om te snorkelen, sandboarden en te golfsurfen. Ik krijg het voor elkaar om de tweede dag golfsurfen staand een golf af te rijden, weliswaar rechtdoor. Dat schijnt normaal iets meer tijd in beslag te nemen. Die avond gaan we ´stappen´ in een golfclub, bij gebrek aan betere kroegen. Hoogtepunt van de avond is Mike die zn creditcard door de kontspleet van een zeer forse vrouw haalt, die voorover zittend met een te lage heupbroek een niet appetijtelijk beeld vormt. Krijgt hij dan ook 10 bier voor. Diezelfde Mike vinden we ´s nachts in onze tuin in z´n onderbroek slapend op het gras. Zegt genoeg neem ik aan!
Theoretisch gezien moet het zondag waaien, aangezien het altijd waait wanneer iedereen een kater heeft, maar helaas. Deze dag is de uitzondering die de regel bevestigt. Vandaag gaan we weer met de 4WD´s het strand op, maar dit keer iets verder. Paps en mams, die ook in Hawkesnest zijn, gaan ook mee. Wel gaaf dat zij dit ook kunnen ervaren, want het is toch wel een aparte ervaring.
Mijn derde dag golfsurfen ooit is echt geweldig. Ik krijg het voor elkaar om een aantal golven vanuit achterin tot aan het strand met bochtjes te riden. Zoiets doe je gewoon niet binnen 3 dagen vindt iedereen, normaal trek je er een paar weken of zelfs maanden vooruit. Ach, ik kijk gewoon naar de mensen om me heen en probeer hen na te doen. Dat het ook lukt, is meer geluk dan wijsheid volgens mij, hahaha.
Paps en mams verblijven bij vrienden van Pamela en Ross en ook dit zijn super aardige en onvoorstelbare lui. In Hawkesnest hebben zij hun vakantie huisje (kast van een huis) op 25 hectare land. Jaja. Meneer is 80 en mevrouw weet ik niet, maar zodra ze horen dat dochterlief ook in de buurt is, wordt gelijk de hele meute van 10 jongelui uitgenodigd voor een BBQ. Onvoorstelbaar, maar ontzettend leuk en gezellie.
Maandag is het hele huis in rep en roer. 10 kiters schieten door het huis, graaien her en der naar wat voedsel en speren naar de auto´s. Jawel, het is zover: HET WAAIT!! Jammer genoeg maar 10 tot 15 knopen, dus echt vet kiten zit er niet in. Ik kan wel de hele dag lekker varen en een beetje nieuwe tricks oefenen. Heb het dan ook goed naar mn zin.
Dinsdag is iedereen naar huis en ga ik met papa en mama mee a Port Macquarie, waar Chiel en Maureen wonen en waar Jaap en Beth ook een paar dagen zijn. De hele familie is bij elkaar voor 2 dagen. We vermaken ons prima met uitstapjes, picknick, zwemmen, strand en heerlijk uit eten. Voor de ouwetjes is het afscheid natuurlijk moeilijk, aangezien ze bang zijn ons nooit meer te zien. Ik durf daar nog geen uitspraak over te doen, want ik zie mezelf nog wel vaker naar dit geweldige land afreizen!!

  • 16 April 2004 - 06:20

    Mars:

    Ja, ik kan niets anders zeggen dan JALOERSSSSSSS!!!! Maar je mag ook wel een beetje jaloers zijn op ons, want wij zijn kampioen!!! Kuzz

  • 16 April 2004 - 08:49

    Jort:

    en ik heb gezien dat ze kampioen werden, wat een wedstijd joh, goed gedaan meiden, maar ik weet zeker dat het zonder onze aanmoediging niet gelukt zou zijn!!!!!!!!!

  • 16 April 2004 - 13:01

    Erik:

    Kat gefeliciteerd met je Award!!!
    Vanochtend leuke kleding voor je gehaald bij Protest.

    grtz,
    Erik

  • 16 April 2004 - 14:50

    Sarah:

    Klinkt goed, dat golfsurfen!
    Ben verder benieuwd wat je gewonnen hebt en wat voor verdere consequenties je 'beediging' als kiteboardster van het jaar heeft.
    Gala gister was supergezellig, goeie ambiance. Er was een professionele fotograaf aanwezig dus zal sprookjesfoto van Evertjan in 'white tie' (rokkostuum) en Saar in 'groot avondtoilet' snel doorsturen...
    xxx Saar

  • 18 April 2004 - 19:10

    Jetske:

    Hee Katja! Gefeliciteerd met deze titel!
    Wij hebben gisteren onze laatste wedstrijd gespeeld en.... gewonnen! Met 3-1 tegen SSS. Goeie afsluiting he! Daarna uit eten en naar de hooizolder. Was leuk, jammer dat je er niet bij was!
    Groetjes Jetske.

  • 21 April 2004 - 12:32

    Hilma:

    Het foto*s printen lukt niet(voor oma)maar alle stukjes van je print ik uit en geef ik haar.Liefs,oma,Nico,Hilma,Martijn,Gijs.

  • 24 April 2004 - 15:53

    Mars:

    Gewoon effe een dikke kus!!

  • 28 April 2004 - 21:39

    Christel:

    Wauw Kat, je hebt echt een heel gave tijd daar! Leuk om je verhalen te lezen. Geniet ervan!!!
    Doeiiiii!

  • 02 Mei 2004 - 15:43

    Debora:

    Heee wijffie!

    Wat een gave verhalen weer! En heel erg gefeliciteerd met je titel kiteboardster of the year! Ben trots op je.

    Dikke zoen, Deboor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: