gezellie verjaardag - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu gezellie verjaardag - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu

gezellie verjaardag

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

31 Maart 2004 | Australië, Sydney

Ongeveer 23 jaar geleden heb ik Australië al bezocht, zij het in niet volgroeide vorm. Nu, 23 jaar later, vier ik mijn verjaardag in datzelfde land. Grappig! Vooral leuk voor mama, want die liep de vorige keer met mij te sjouwen en kan ik op m’n eigen pootjes lopen.

Maar goed, mn verjaardag dus. Ik heb een BBQ gehouden in de tuin bij het zwembad. Echt geweldig. ’s Ochtends de enorme inkopen gedaan en alles gesneden. ’s Middags ben ik met mama een wandeling gaan maken langs de stranden van Sydney. Echter kost het ons 2 uur met het openbaar vervoer om op Bondibeach te komen, waarna we na 1 uurtje wandelen alweer terug moeten. Het OV ligt namelijk op z’n kop. Gek idee he, even naar Eindhoven reizen voor een wandelingetje. Tja, is hier allemaal normaal hoor, die reistijden.
Eenmaal huis maken we de tuin gereed voor de party. Ross hangt zelfs allemaal gekleurde lampjes op in de tuin. Die mensen doen toch veel voor mij he. De tafel staat helemaal vol met eten, wat natuurlijk weer veel te veel is. Maar goed, ik ben dan ook niet gewend om een BBQ te geven.
Het feestje was niet knallend ofzo, maar gewoon gezellie met zn allen kletsen. Paps en mams waren er natuurlijk, Ross en Pamela, Selena en Cristian. Verder Ben en Elli (engelsen die hier voor een jaar zijn en Ben geeft les voor kitepower), Tim (van kitepower), Chester (die amerikaan die ik een keer ergens op straat ontmoet heb) en Marije natuurlijk. Marije bleef tukken, want anders moest ze nog 1,5 uur rijden naar de andere kant van de stad waar zij dan woont.

Zondag vertrekken we naar de Blue Mountains. Die heten zo, omdat met warm weer de olie uit de ecaliptus bomen verdampt en een blauwe gloed veroorzaken over de bergen. Mooi hoor. Alles is trouwens mooi; prachtige watervallen, mooie rotswanden en natuurlijk de beroemde 3 gezusters (op de foto zie je er maar 2, de andere zit achter mij, hihi). We slapen in een super gezellie jeugdherberg. Koken in de gemeenschappelijke keuken en relaxen in de zitzalen.
Maandag besluit ik om de actie op te zoeken. Ik ga mee met een abseil/canyoning tocht. Super gaaf! Eerst leren we abseilen van een rots van 3 meter (jeeeh, spannend!!) waarna we doorgaan naar 15 meter. Ik kan je verzekeren dat dat al vrij hoog is. Hier haakte de eerste vrouw al af (zonde van je geld…). Ik heb iemand anders gevraagd een foto van mij te maken, dus hopelijk krijg ik die binnenkort per email. Daarna gaan we naar een 35 meter hoge abseil. De eerste paar meter heb je nog rots en daarna niet meer. Je hangt dus echt in je zitje aan een touw aan een rots boven een afgrond midden in de blue mountains. Het uitzicht is echt geweldig. De diepte onder je is enkele honderden meters. Je landt namelijk op een randje in de rotswand!! Hier haakte de volgende vrouw af. Snap er nix van, was echt zooo gaaf.
’s Middags gaan we via een mooie boswandeling naar een kloof toe. In wetsuits en alle klimgerij aan met rugzak op de rug lopen we door het riviertje beneden in de kloof. Als je naar boven kijkt, zie je enorm hoge rotswanden met enkele bomen en andere begroeiing. Af en toe moeten we van rotsen afspringen in poeltjes en een stuk zwemmen. Echt een plek waar je normaal nooit zou komen. Uiteindelijk stopt de kloof opeens en is er een enorme waterval naar beneden. Daar hebben we vanochtend dus voor getraind. Abseilen van de waterval is echt helemaal super. Jammer dat het er maar eentje is. Daarna begint de lange klim naar boven…. Maar het is echt helemaal top!!

  • 31 Maart 2004 - 07:41

    Michelle:

    Jee Kat, wat heb je het toch getroffen dat je dit allemaal mag doen en zien. Echt geweldig ziet het eruit.

    Veel liefs Mies

  • 31 Maart 2004 - 17:05

    Wendy:

    *Zucht again*

  • 02 April 2004 - 06:26

    Mars:

    Je verjaardag doen we wel even goed over, als je weer in Nederland bent!
    Kuzz

  • 02 April 2004 - 12:00

    Erik:

    En natuurlijk van HARTE gefeliciteerd!!!

  • 10 April 2004 - 09:57

    Wendy:

    Vrolijk paasfeest alvast (kennen ze vast niet in Australië en hier zou het eigenlijk ook verboden moeten worden, al die sjit)
    Ik vin het sneu dat er al zo lang niemand meer iets heeft gezegd, vandaar deze onzin haha
    Kus!!

  • 12 April 2004 - 15:12

    Mars:

    Ik vind ook dat er wel wat meer gepost mag worden! Maar das niet mijn schuld ik heb bij elke item in ieder geval iets neergezet. Maar waarschijnlijk mailen er ook veel mensen persoonlijk met Kat!

  • 12 April 2004 - 21:50

    Jort:

    iedereen bedankt voor het stemmen op katja voor de funbox awards. Ze was 1e.

    Groetjes

  • 13 April 2004 - 10:02

    Debora:

    Hee wijffie!!

    Gefeliciteerd met je eerste plaats van de Funbox Awards!!
    Heb je net gemaild, maar je mailbox zat vol... Vraagje: We gaan misschien naar 1 vd Sensations (white=3 juli, black=10 juli, kaarten 54 Eurie). Zin om mee te gaan??

    Kus, Deboor

  • 13 April 2004 - 16:02

    Eef:

    hejj,zoals deboor al schreef,je mailbox is vol,dus m`n mailtje komt later!we moeten snel afspreken een keer te bellen!kus

  • 14 April 2004 - 00:38

    Katja:

    das waarom ik 2 emailadressen heb he liefies, hahaha

  • 14 April 2004 - 07:47

    Ruud~:

    Twee maal gefeliciteerd, één dat je wijzer bent geworden en twee dat je funkiteboard(st)er van het jaar bent geworden!
    Groetjes

  • 14 April 2004 - 08:37

    Flipse:

    Cool!! Kiteboardster of the year!

  • 14 April 2004 - 11:56

    Joke De Bree-Klink:

    Net de e-mail van je trotse ouders gelezen. Van harte gefeliciteerd dat je kiteboarder van het jaar bent geworden. Nog veel plezier.

  • 14 April 2004 - 14:47

    Hilma:

    Van harte ,geweldig,heeft dat stemmen misschien toch geholpen.Gefeliciteerd namens ons allemaal,Hilma,Nico,Martijn en Gijs.

  • 14 April 2004 - 17:30

    Kees:

    goed gedaaaan!
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: