vanuit het windstille Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van katja - WaarBenJij.nu vanuit het windstille Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van katja - WaarBenJij.nu

vanuit het windstille Marokko

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2005 | Marokko, Rabat

haai haai
ik denk dat ik wel een paar pagina's kan volschrijven over alles wat ik de afgelopen 2 dagen heb meegemaakt, maar ik zal me tot de hoofdpunten beperken, haha.

de vliegreis was ideaal, ik had " stoelen naast elkaar voor mij alleen en kon dus half liggend uit het raampje kijken, relaxed! eenmaal aangekomen in agadir werd ik er gelijk tussen uit gepikt voor een controle van mijn boardbag. maar na een korte blik van deze meneer mocht ik verder.
de taxichauffeur stond klaar met een boardje met mijn naam, dus ik kon gelijk de blauwe mercedes instappen, die makkelijk de opa van mijn peugeotje zou kunnen zijn. De driver kon geen engels mar wel redelijk onverstaanbaar frans. Pfff, nou ik moest wel weer ff oefenen hoor, na zoveel jaren. maar met wat handen en voetenwerk hebben we toch wel wat gesprekjes kunnen voeren tijdens de 3 uur durende tocht. Hoe hard hij reed kon ik niet zien (snelheidsmeter gaf zeer constant 20 km/uur aan haha) Na een uurtje of 2 over kronkelende weggetje door de bergen langs de kust in dit gortdroge land moest ik hem toch echt vragen te stoppen, want ondetussen was ik behoorlijk wagenziek, aiai. Eindelijk in mn hotelletje aangekomen snel een koude douche genomen (warm deed het niet) en mn bedje in. heerlijk tukken!

zaterdag eerst eens ontbeten (jus, pain au chocolat, droog stokbrood, eitje en wat jam) ik heb het vermoeden dat daarin weinig variatie zal komen deze week... mn lange broek aangetrokken en mn haar in een staart en maar eens op stap gegaan. op het strand krioelt het van de voetballen marokkanen. een enkele vrouw zit met haar kinderen aan de waterkant. gelukkig is het bewolkt, want nu is het al behoorlijk warm. Bij eens surfclub brengen ze me al snel op de hoogte van de verschrikkelijke weersvoorspelling: geen wind... vandag niet, morgen niet en daarna ook niet, aiai, dinsdag misschien pas.
dus ik ben maar verder gewandeled naar het centrum. ik moet zeggen dat het een behoorlijke zooi is. er is geen muur te vinden waar de verf niet vanaf bladerd, uitgemergelde katten en honden lopen over straat en je valt om van de stank; maar ik heb het toch goed naar mn zin, het is gewoon een heel qndere cultuur hier. de smqlle steegjes en strqqrtjes zitten vol met traditioneel werk wat aan toeristen wordt verkocht en verderop hangen halve varkens buiten op met hun ingewanden keurig op een rijtje ernaast. levende kippen liggen met hun pootjes aan elkaar gebonden klaar voor de verkoop. verser kan het niet...
wanneer ik de drukte en alle mannen met hun geroep beu begin te raken ga ik terug naar de boulevard. daar kom ik een par surfers tegen uit frankrijk en belgie waarik gezelli een terrasje mee pak. het schijnt al een hele week windstil te zijn, arme jongens. samen met hen speel ik een potje beachvolley tegen wat marokanen. errug leuk totdat ik uit mn broek scheur, haha. nou ja, het is toch al eind van de middag en ik wil nog even douchen voordat ik ga eten in de stad; lekker couscous op een terrasje gegeten en kom prompt Jeroen weer tegen. Ik moet zeggen dat als je met iemand rondloopt, je je toch iets meer op je gemak voelt.
nou, ik ga nog eens een rondje stad doen en dan misschien vanmiddag mee op een golfsurftrip; je moet toch wat he. morgen komt de rest vqn de crew, dus dat wordt gezelli.

greetz katja

ps. sjoerd sms/mail ff je emailadres door, want een eigen site lijkt me idd wel wat...

  • 12 Juni 2005 - 13:13

    Debora:

    Heeee Kat!
    Best goed leventje dus daar; beetje jammer van de wind.. Welke wind dus?! Op hoop van goede zegen dan maar!
    Verjaardag van 'ons' Bool gisteren was erg gezellig!
    Geniet vande rest van de tijd daar!
    X Deboor (First One hihi)

  • 12 Juni 2005 - 15:16

    Kim:

    Ha Kat, je hebt het prima voor elkaar daar geloof ik. Is het niet dood eng om zo in je eentje door een wildvreemde stad in een ander land te lopen??? Pfoe, tja, niks geen ervaring die ikke.....Ik ga het weer allemaal in de gaten houden, succes met de aktie foto's! X Kim

  • 12 Juni 2005 - 15:55

    Sjoerd:

    info@sjoerdjanssen.nl

  • 12 Juni 2005 - 17:18

    Mars:

    Nou, ik hoop echt dat het snel een beetje gaat waaien! En ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier waait het wel! Goed, wees voorzichtig daar in je eentje en we horen weer gauw van je! Kuzz

  • 13 Juni 2005 - 07:18

    Bool:

    Haaa Kattie!
    Yek klinkt lekker daaro!! Hoop voor je dat t snel gaat waaien... Anders moet je straks met een trampoline actiefoto's maken Haha.
    Nou feestje zaterdag was dus idd erg geslaagd.. Heb alleen een dikke opgezette rooie keel van hier tot marokko, dus vanmiddag ff naar de dokter :-S
    Ohja heb ook foto's van donderdag gezien HAha...erg... Ze hebben een hele mooie van jou op mn achtergrond gezet Haha. Met je stalker erbij. Ik zal m eens opsturen :-)
    Noouu ik ga ook maar weer eens aan t werk, heeeeeel veeeeeeeel plezier daaro en ik probeer je zaterdagmorgen ff te bellen..!!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: