Pfff warrum!!! - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van katja - WaarBenJij.nu Pfff warrum!!! - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van katja - WaarBenJij.nu

Pfff warrum!!!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2005 | Dominicaanse Republiek, Cabarete

ola ola luitjes!
na een enorm lange reis eindelijk aangekomen in de Dominicanen. De rit van 3 uur begon in een aircoloos busje van essaouira naar agadir, het vliegveld. Daar hebben we iets van 3 uur zitten wachten op de vlucht (we hadden ruim gerekend met de taxi, je weet maar nooit). Na een rustige en gezellige vlucht aangekomen in amsterdam. Daar haalde barbara's vriend ons op met een gehuurde auto om 2 uur s nachts. Vanaf rotterdam ben ik alleen verder gereden naar Brussel, want daar stond mijn vliegtuig naar de dominicanen klaar. Ik was er om 5 uur s ochtends en het vliegtuig bleek 3 uur latrer te vertrekken, dus ik heb de stoel platgelegd en ben gan tukken en pas daarna de sleutel ingeleverd.de vlucht duurde in totaal 12 uur, maar ik heb lekker veel geslapen. vanuit het vliegtuig kon ik kitebeach zien liggen en kon zelfs de kites zien!! echt lachen.
Paps en mams stonden heel leif op mij te wachten op het vliegveld. die hadden daar dus ook een stief kwartiertje getsaan.

we hebben met zn 3en een leuk appertement in Ali's kitecamp in Cabarete. zwembad voor de deur in een echt tropische tuin, geweldig! zodra je op straat komt, ben je in een totaal andere wereld. alles raced hier door elkaar, de uitlaatgassen blijven hangen en langs de hoofdstraat leven een hoop arme gezinnen. echt een wereld van verschil met de resorts aan het witte strand met palmbomen. 2 werelden direct naast elkaar. onze verblijfplaats is redelijk goedkoop, maar echt goed. elke ochtend fruitontbijt met yoghurt en s avonds elke keer iets anders. jammie!

de eerste 2 dagen echt heerlijk kunnen kiten op de plek waar ook de wedstrijd gehouden zal worden. alleen had ik heel veel problemen met de warmte. Futloos en moe, dus een behoorlijk gebrek aan zout. en dat terwijl je in prachtig blauw water van 27 graden in je bikini kan kiten! gelukkig was dit probleem snel opgelost door een liter water met speciaal zout te drinken, dus ben nu weer kiplekker.
ondertussen is iedereen aangekomen voor de comp. in totaal doen we met 8 nederlanders mee, ik en jalou en nog 6 gasten. Super gezelli! vandaag zou de comp beginnen, maar er staat helaas geen wind. hoe is het mogelijk??? dit zou een van de wind zekerste plekken moeten zijn. maar ja, wel goed nieuws, want er zijn 16 dames, wat betekent dat ik automatisch in het mainevent zit. bij meer vrouwen zou er een kwalificatie geweest zijn. wel een hele opluchting. ik weet evrder nog niet tegen wie ik moet.
oh ja, dat is ook nog wel leuk om te vertellen. er rijden hier allemaal scooters of brommers rond als een soort taxi. ze rijden als gekken, maar voor 20 pesos (nog geen euro) rijdt zo'n ding je naar de andere kant van het dorp. dat is errug handig, want de kitestek is ongeveer 20 minuten lopen. normaal geen probleem, maar met deze hitte absoluut slopend.
Ik verwacht niet dat ik morgen al moet varen, omdat de mannen wel een kwalificatie hebben. Dus dan wordt het vrijdag duimen voor jullie he! de deelneemster zijn namelijk allemaal ontzettend goed, dus ik zal echt alles moeten geven. maar ons gaat ervoor!!!
lievz kat

  • 22 Juni 2005 - 22:24

    Wendy:

    Jeeh, mijn gebeden zijn verhoord (?) (zie vorige verhaaltje met de vraag om een up-date zo'n 2 uur geleden haha)

    Nou Kat, dat wordt dus duimen vanaf vrijdag, ik gok vanaf het strand, want jawel, de zomer is ook hier ein-de-lijk begonnen!

    Dus je bent straks niet de enige die een kleurtje heeft :)
    Maar zover zullen we nog maar niet denken...

    Succes met alles!

    Dikke kus
    PS: Jeeeeh, weer eens de 1ste :)

  • 23 Juni 2005 - 06:46

    Margreet:

    Hai die Katja. Hartstikke leuk om weer je site te lezen. Gelukkig kun je ons niet jaloers maken met errug warrrum want hier is het ook tropisch hoor. Al een hele week en de komende dagen ook nog dus.... Ik wens je heel veel succes a.s. vrijdag en zal voor je duimen! Laat die goeie maar eens een poepje ruiken van een echte Zeeuwse. Heel veel groetjes ook van Bas en Jos.

  • 23 Juni 2005 - 06:48

    Mars:

    Oh, ik wil ook op vakantie! Ik ga vanmiddag nog eens kijken of ik nog een mogelijkheid kan vinden om naar Fuertafentura te kunnen komen. Nu moet ik mijn lieve kindjes weer zoet houden, en dat is geen pretje met 30 graden! Kuzz

  • 23 Juni 2005 - 06:52

    Debora:

    Heeeeeeeeeee Kat!
    Fijn dat je zeker en vast in het mainevent zit! Ben benieuwd wanneer je voor het eerst moeten varen daar, maar dat horen we snel hoop ik! In ieder geval heel veel succes wuuf!
    X Rastafari (Jaaaaaaaaaa, ze zitten er weer in!)
    PS: Gelukkig ist hier ook al de hele week tropisch weer en laat ik nou net deze week in Vlis zijn hihi; ga voor zwart ;)

  • 23 Juni 2005 - 07:16

    Jort:

    Hee kat, leuk weer even iets van je te horen. Ik zou zeggen, doe nog even flink je best daar. En als je last heb van de zon, zet dan tijdens het kiten een petje op.

    Veel succes :9

  • 23 Juni 2005 - 11:25

    Leo:

    Getver de getver de getver!!! Ik zit hier binnen te werken naast een loeiende airco.... JALOERS Jij mazzelpik, maar heel veel succes hee en vaar die andere 15 wuven er maar ff uit.
    kus

  • 23 Juni 2005 - 14:11

    Sjoerd:

    Hoi Kat....

    Nou ik zou zeggen zet hem op meid.. Top 5 zet ik mijn geld op...

    En warm... ja Leo heeft nog geluk met zijn airco, hierop kantoor is die kapot... zweet peentjes in mijn suite! Voor de hitte is het goed je polsen en voeten nat (koel) te houden :)
    Zeg maar net anders om als in de winter.. als je voeten koud zijn heb je het helemaal koud.

    Nogmaals doe je best... oja zal je even een opzetje sturen van je site mocht je dat willen.

    gr.
    Sjoerd

  • 23 Juni 2005 - 17:08

    Bool:

    wiieeh ik ben ook eindelijk levend van de NS vandaag gekomen... pff... Heb er 5 uur over gedaan vanaf wageningen. en dat voor een gesprekje.. :-S Dat uiteindelijk wel anderhalf uur duurde, en tis niet voor niks geweest. Maarja met 30 graden doe ik toch liever iets anders dan in de trein en bus te zitten. En mn keelontsteking is gewoon weer teruggekomen!! echt heel kut...! Maarja..
    Genoeg over mij.. :-)
    wel heel koel dat je al in t mainevent zit, maar je kite er idd nog wel minstens 15 uit hoor! Haha
    Heeeeel veel succes, ik ga zeker morgen duimen (op mn stage zonder airco) en ik zie je dan al weer over twee weekjes!! jeeeej!

    Dikke kus!

  • 24 Juni 2005 - 13:21

    Ruud~:

    Lekker hoor. Hier is het ook over de 30 graden maar nu al een week zonder wind en golven :( De pkra site is al lang niet ge-update. Is het al een tijdje windstil? Kan het me niet voorstellen. Veel plezier!

  • 24 Juni 2005 - 19:54

    Marije En Wim:

    Wat geweldig om jou te volgen. Weet je nog dat je 4 jaar geleden Zeeland niet uit wilde ? Succes en veel liefs voor jou en je ouders. Het is hier een hittegolf: ppfff warrum !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Cabarete

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: