greece is heeeeeeeerlijk!!!! - Reisverslag uit Páros, Griekenland van katja - WaarBenJij.nu greece is heeeeeeeerlijk!!!! - Reisverslag uit Páros, Griekenland van katja - WaarBenJij.nu

greece is heeeeeeeerlijk!!!!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2005 | Griekenland, Páros

Ela ela!
Nou was cabarete natuurlijk geweldig, maar ik moet zeggen dat ik het hier op Paros in Griekenland veel meer naar mijn zin heb. Heerlijke temperaturen, relaxte mensen en een prachtig omgeving. Het is hier tenminste niet zo drukkend warm en benauwd als in Cabarete.
De reis is een beetje omslachtig verlopen, maar na 2.5 rijden naar dusseldorf, 2.5 uur vliegen naar Athene, 1 uur bussen naar Pireaus, 3 uur wachten in Pireaus en 6.5 uur varen naar Paros, komen we dan toch op zaterdagavond aan in Parikia (hoofdstadje).
Ik deel een appartement met de familie Zoon (pa, Youri en Roy). Dat gaat hartstikke goed en is gezelli. Zondag hebben we gebruikt om te genieten van dit eiland. De dorpjes hebben allemaal witte huizen met blauwe luiken. De kust is grotendeels rotsachtig met helder blauw water. Elke avond komt er een boot met vakantiegangers aan. Het is opvallend dat behalve een aantal toeristen het overgrote deel Grieken zijn. Echt leuk is dat! Veel komen aan met een scootertje en gaan dan het eiland verkennen. Wij zijn gelijk zondag ochtend ook om een scooter en quad gegaan. Echt lachen! Ik heb natuurlijk nog nooit op van die apparaten gereden, dus dat geeft wat hilarische effecten, maar ik begin het door te krijgen. ’s Avonds worden we getrakteerd op een enorme onweersbui. Nix bijzonders zou je denken, maar hier schijnt het normaal vanaf mei tot oktober kurk droog te zijn. De Grieken zijn dan ook niet berekend op stortbuien als deze en dat hebben we geweten. Samen met de familie Langeree wilden we uit eten, maar de bui duurde zo lang, dat we besloten gewoon keihard te gaan rennen naar het restaurant in bikini en boardshort met een tasje droge kleding. De straten waren ondertussen rivieren, dus dat was lachen. Stormen we met zn allen dat restaurant binnen… is alles zeiknat!!! De overkapping is niet berekend op zoveel water, hahaha. Een stelletje zat daar nog te eten met paraplu’s op. Wat een giller! Konden we weer verder op zoek, maar iets wat niet lekte…
Maandag staat er weer geen wind. We checken de spot die echt werkelijk in the middle of nowhere ligt! Hoe ze dit hebben kunnen vinden voor een worldcup wedstrijd?? Joost mag het weten… Er is nix te beleven, dus pakken we het pontje naar antiparos dat aan de overkant ligt. Daar crossen we een beetje rond, zwemmen we een stukje en eten wat stokbrood op een bankje in de zon. Wat een leven hebben wij!!
Vandaag begint de skippersmeeting om 10.30, dus dat is lekker uitslapen. Er zijn maar 15 vrouwen, dus dat betekent geen kwalificatierondes vooraf. Olee! De mannen moeten ook maar 1 heat varen. Gelukkig lukt het allebei de Zoontjes om in het mainevent te komen. Dan begint mijn heat tegen de Franse Aurelia Herpin. Niet de vrolijkste van het stel, maa wel een goeie. Met mijn 8 ben ik ligt underpowered, maar ik weet er toch nog flink wat trix uit te pompen. Cancellen ze opeens de heat!!! Nou jaaaaaa. En ik wist zeker dat ik beter aan het gaan was, dus ik baalde behoorlijk. Er zou te weinig wind hebben gestaan. Tsss, twas idd niet veel, maar wel genoeg.Gelijk erachteraan de rerun van mijn heat. Pfff en ik ben nog keikapot van de eerste. Ik heb dan wel mijn 10 gepakt, maar de wind neemt verder af en nu ben ik wel echt underpowered, dus ik heb echt moeite om mijn trix te doen, maar het lukt aardig. Mijn tegenstandster bakt er weinig van, dus ik ben een ronde door!!!! Dat betekent dat ik minimaal 9de eindig, dus die is alvast binnen. De wind valt nu compleet weg, dus de wedstrijd wordt gestaakt. Gelukkig want ik ben na een kitesessie voor de start en de 2 heats echt kapot.
Het schijnt dat het de komende dagen niet gaat waaien, tis ook altijd hetzelfde liedje met die wedstrijden he… Afwachten maar weer. Maar mijn event kan nu al niet meer kapot. Echt top!

Lievz kat

  • 05 Juli 2005 - 19:11

    Debora:

    Yeeeeeeeeee, eerste hihi!
    Leuk verhaaltje weer hoor Kat; enne gaaf hoor crossen op een quad!! Uiteraard weer veel suc6 en tot snel!
    Ciaooooooo Bella, X Deboor

  • 06 Juli 2005 - 08:17

    Bool:

    Heeey Katterdiekat!!
    Goed man, dat t weertje beetje lekkerder is! Klinkt echt supergoed! en wij zitten hier met enorme hoos en onweersbuien, niet normaaal. En drie keer raden wie er ook weer terug is? Mn vrolijke vriend de keelontsteking... Daaaag wor je toch niet goed van! Morgen maar weer naar de dokter. En waarschijnlijk niet presenteren, is wel weer mooi meegenomen dan haha. Maarja moet t toch ooit doen. Maar goed, ik zie je volgende week weer, leukleukleuk ff fatsoenlijk bijlullen.. en nog heeeeeeeel veeel succes natuurlijk, hopelijk een beetje wind!

    Dikke kus Bool

  • 06 Juli 2005 - 12:47

    Mars:

    Jaaaa, ik wil ook! Ik moet nog maar 2 daagjes werken en dan heb ik ook vakantie, 6 weken lang! En hopelijk is dan het weer wat beter. Ik heb zo eindfeest op school, dus ik ga maar weer! Kuzz

  • 06 Juli 2005 - 16:26

    Eef:

    Hej Kat! Had van Wouter al gehoord dat alles zo goed gaat, ben echt trots op je!! Volgens mijn agendat kom je komende week terug, maar dan ben ik lekker aan het bakken in Turkije dus daarna moeten we zeker bijkletsen! Kus

  • 08 Juli 2005 - 12:16

    Inguuuuuh:

    whaaaaaaa witte huizen, blauwe zee en rotsen, kzie het plaatje helemaal voor me. Als ik ooit nog eens van italia af kom wil ik zoooo erg naar griekenland!! Ik geloof dat je het op die dag kiten na ook wel errug druk heb ej met strand en scootertjes, lekker hoor!! En negende is alvast weer mooi, maar dat wordt vast wel hoger!! Goed ik ben overmorgen weg dus nu midden in de bende die mee moet, altijd leuk!!
    Heel veel plezier en succes weer!! Ciao!! xx

  • 09 Juli 2005 - 21:27

    Wendy:

    Nieuws nieuws we willen nieuws

  • 11 Juli 2005 - 05:31

    Wendy:

    Nog steeds oladiejeeh oladiejoo

  • 11 Juli 2005 - 09:00

    Bool:

    Wij ook wij ook wij ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: