nog geen wind - Reisverslag uit Ottawa, Canada van katja - WaarBenJij.nu nog geen wind - Reisverslag uit Ottawa, Canada van katja - WaarBenJij.nu

nog geen wind

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

07 September 2005 | Canada, Ottawa

Het is echt ongelooflijk! Ik heb nog geen 1wedstrijd meegemaakt met op de eerste dag wind. En ook hier in Canada is het raak; de eerste 3 dagen niet voldoende wind voor de competitie. Bovendien zijn er nog weinig deelnemers ook, 29 mannen en 8 vrouwen. In mijn eerste heat moet ik tegen Bruna. Daar heb ik ondertussen al vaker tegen gevaren, keertje of 4-5 waarvan ik 1 keer gewonnen heb, dus wie weet. Ik ga er gewoon vol voor! Trouwens, je hebt toch altijd nog een tweede kans in de dubbele elaminatie.
De afgelopen 3 dagen hebben we op het strand vooral gevolleybald. Ik helemaal blij dus. Partijtjes van 4tegen 4 of 6 tegen 6 en dan mag het beste team blijven staan. Hartstikke leuk. Kom je ook nog een beetje aan beweging toe. S avonds gaan we meestal met een aantal uit eten. Het restaurant in het hotel is niet geweldig, dus gaan we het dorp in. Dat is net iets te ver lopen, dus liften we elke keer. Gaat echt super makkelijk hier en het is ng leuk ook. Dan krijg je zo’n peking express effect... de groep die als eerste een lift heeft, rij je later weer voorbij omdat de lift niet verder ging, hahaha, echt lollig.
Gister ben ik aan het eind van de dag met de fotograaf van de PKRA meegeweest. Hij filmt en fotografeert en wilde graag shots van het eiland. Met nog een paar anderen zijn we rond gaan rijden. Allemaal mooie houten huizen in verschillende kleuren en heuvels met gras. Wat meteen opvalt, zijn de altijd en overal keurig gemaaide grasvelden. Ongelooflijk! Het lijkt wel of ze bij elk huis er met de kam nog eens overheen zijn gegaan om alles in dezelfde richting te strijken. Er ligt geen grasveld ongemaaid bij.
Na dit uitstapje zijn we gaan eten in de plaatselijke kroeg, waar later die avond ook een bandje optrad. Wij hebben buiten gezeten omdat het binnen echt te warm en druk werd (tja wat wil je met maar 1 kroeg op het eiland). Buiten koelde het echter ook flink af, dus er zijn flink wat koppen thee door gegaan (bij mij dan, de rest bier... maar wie weet, alst morgen waait...) Nee dus, geen wind vandaag. De organisatie heeft een bus geregeld en een paar gidsen. Daarmee zijn we naar kliffen in de buurt gegaan. Echt heeeel gaaf. Met een klein groepje (de rest was te lui) zijn we gaan zwemmen en gaan klifjumpen. Die gidsen wisten precies waar het goed was. De eerste keer van 8 meter is een beetje eng, maar de tweede keer stelt het al nix meer voor. Na een paar keer springen zijn we door grotten gaan zwemmen. Echt heel gaaf. Op een gegeven moment zie je dus niet veel meer. Je wordt vooruit en achteruit gezogen door de inkomende golven. Je kon zo van de ene kant naar de andere zwemmen. Ook kwamen we af en toe op van die strandjes uit waar je voor de rest nooit zou kunnen komen. Vet!
Nou goed, ik ga nu echt naar mn bedje. Het is nog maar 10 uur, maar morgen schijnt het wel te gaan waaien, dus ik wil 100% fit zijn. Lievz Kat

  • 07 September 2005 - 06:15

    Erik:

    Hey Kat...zoals gewoonlijk ben je altijd goed in mensen jaloers maken met je avonturen! Mij dus ook!
    Echt weer helemaal te gek wat je allemaal meemaakt.
    Heb gisteravond nog een glimp van je opgevangen op rtl7...één van je king-of-the-air uitzendingen werd namelijk herhaald. Ook echt weer kicken om dat te zien!
    Ik ben inmiddels weer in Eindhoven. Maandag enorm gezellig feest gehad vanwege de jaaropening hier. Alle mensjes weer beetje kunnen zien, dus dat was echt helemaal super!
    Mocht je ooit nog een keertje in NL komen, dan verwacht ik wel ff berichtje he :)
    Tot later x

  • 07 September 2005 - 07:03

    Bool:

    Haaaaa kijk dat zijn nou eens verhalen waar ik superjaloers op ben!! :-) Klinkt echt koel dat klifjumpen en dat grotzwemmen... super!! Helaas voor jou dat er geen wind staat, maar ze organiseren wel leuke dingen dan..!
    En hop ik spring mn eigen dagelijkse leventje weer in met saai op mn werk zitten :-S

    Doeeeeg tot volgende week!!
    Kus

  • 07 September 2005 - 15:46

    Sarah:

    Hee Kat!
    Gaaf hoor, je Canada-ervaringen! Dat is weer ns heel wat anders dan die tropische bestemmingen die je eerder aandeed. En tsja.. bekijk het maar zo: weinig wind betekent wel tijd om wat van de omgeving te zien en dat is toch ook niet verkeerd! Met de woorden van onze grootste voetballegende: ieder nadeel heb zn voordeel.
    Als het er nog van komt: veel succes met je wedstrijd! Afmaken die Bruna!

    Ciao!
    X Saar

  • 07 September 2005 - 19:10

    Debora:

    Heeee Katja!
    Ik miste je al in het Zeeuwse; jaaa hoor ons Katja is weer weg! Lekker man, Canada! Weer eens wat anders! Ik moest lachen van dat volleybalverhaal; alsof jij niet aan lichaamsbeweging komt! Maar potje volley = altijd leuk!
    Hier alles z'n gangetje: solliciteren, solliciteren, solliciteren! En lichtelijk ziek zijn van het Turkse; helaas!
    X Deboor
    PS: Ben het met Saar eens: Afmaken die Bruna (you can do it and you know it! you go girl!!)
    PS2: Tussenstand Ned-Andorra 1-0 (Van der Vaart); Cocu rood :(

  • 07 September 2005 - 19:22

    Anne Neuteboom:

    olgens mij geniet je volop en nu de wind nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: