5de van de wereld! - Reisverslag uit Alghero, Italië van katja - WaarBenJij.nu 5de van de wereld! - Reisverslag uit Alghero, Italië van katja - WaarBenJij.nu

5de van de wereld!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2005 | Italië, Alghero

zoals verwacht staat er zaterdag geen wind. Het is wel weer een hele mooie dag, dus we pakken de auto en gaan naar Valederio, een stadje in de buurt. Lekker de italiaanse sfeer proeven. Onze klaargemaakte bammetjes eten we aan het strand. Eigenlijk hebben we een heel relaxte dag, zwemmen, zonnen en af en toe kijken of er al wind staat.
Zondag lijkt het dan echt te gebeuren. Er staat een flinke wind in Vignola op onze camping, maar wanneer we in Badesi aankomen staat er verdraaid weinig. >Errug apart. Dus alle kites oppompen en wachten op de wind die sowieso schijnt te komen vandaag.
Rond een uurtje of 1 begint het dan eindelijk. De heat tijd is ingekort van 7 naar 5 minuten, dus nog minder tijd om te laten zien wat je kan. >Bovendien is de wind pal aanlandig met enorme golven, dus het is heel moeilijk om uberhaupt iets te doen. Mijn heat tegen emma gaat de eerste 3 minuten heel goed, daarna klap ik zo hard op het water dat ik alles groen zie. Mn board kan ik niet meer vinden in de golven, dus ik ga naar de kant en doe de laatste 2 minuten van de heat nix meer. Op de kant komt gelijk de medische staff naar me toe. Geen idee waar die vandaan kwamen, maar kennelijk had een italiaans vrouwtje gewaarschuwd. Ik zag lijkbleek en was dizzy. Die lui waren natuurlijk allang blij dat ze wat te doen hadden. Maar goed, weinig aan de hand hoor, beetje misselijk, hoofdpijn en dizzy, maar alles ondertussen weer in normale kleuren. Paps komt naar me toegerend en vertelt me dat ik toch door ben. Kennelijk kon Emma helemaal nix doen in deze omstandigheden. Nou ja, die 3 minuten was ik natuurlijk wel op dreef dus kennelijk was dat genoeg.
Susi Mai heeft Jalou verslagen, dus ik moet tegen Susi. Vorige keer heb ik daar van verloren en ben al niet helemaal fit, maar we gaan ervoor. Ik vaar weer heel tactisch door hoog in het veld te beginnen. Al met al gaat het naar de omstandigheden gekeken heel erg goed en ik ga weer door!
Mijn volgende heat is tegen Angela Peral. Ik ben alleen wat gestressd omdat ik binnen 7 minuten weer aan de bak moet, dus rennen. Ondertussen neemt de wind elke seconde af en toe dus moeilijk kiezen welke kite. Deze heat wordt echter een zootje, dus ik verlies. Uiteindelijk een 5de plaats! Jaja, ik heb er een patent op aangevraagd, hahaha.
Die 5de plaats betekent nu dat ik Susi voorbij ga op de wereldranglijst en dat ik 5de overall sta!!! Het verschil is niet groot, dus in Brasil zal ik nog flink aan de bak moeten.
Maandag rijden we naar Alghero. Een leuk italiaans vestingstadje. Paps en ik kunnen lekker kiten met uitzicht op de stad. s avonds flaneren en uit eten in een echt italiaans restaurantje. Het ijsje even verderop was de klapper van de dag, heeeeerlijk dat italiaanse ijs! Vandaag gaan we met de boot van Porto Torres naar Genua. Dan rijden we door Zwitserland en Frankrijk op het gemakje terug. Waarschijnlijk komen ik donderdag of vrijdag weer thuis. Tot dan! Lievz Kat

psBool. jammer van de soll, maar ben zeer benieuwd naar de verhalen hahaha

psSaar. Heb sms gekregen hoor. je bent idd sportief bezig zeg. Lekker hoor. Kletsen zaterdag wel weer goed bij

psInge. Jeeeetje, gewoon ff een 9 voor je bachelor zeg. pff, super goed. Gaan we zaterdag vieren.

psVolleybal. goed gedaan, 4-0 gewonnen! Zaterdag ben ik erbij hoor, eindelijk lekker ballen

psKiters. bewaar een beetje wind voor mij, want na weer zo weinig wind ben ik toe aan een goeie dag op Neeltje of Vrouwenpolder

  • 04 Oktober 2005 - 09:53

    Inguuuuuh:

    Lekker bezig hoor, 5de!!! En kan je volgende keer ff vragen of ze geen mensen meer nodig hebben bij de medische staf aan zee in iatlie??
    Veel plezier nog en tot zaterdag, zinin,zinin!
    Ciao!xx

  • 04 Oktober 2005 - 10:48

    Annette:

    He Kat,
    Vijfde van de wereld.... dat klinkt behoorlijk goed! Super voor je! Tot zaterdag? kus

  • 04 Oktober 2005 - 16:19

    Mars:

    Jaa, wat is dit nou? We hadden toch afgesproken dat je nu minstens 4de zou worden? Wel jammer, maar ook weer erg goed gedaan! Want ja 5de van de wereld, goed hoor! Maar wij hebebn ook een setje gepakt, dus ons eerste puntje is binnen, heel wat sneller dan vorig jaar. Kuzz en tot gauw.

  • 05 Oktober 2005 - 06:53

    Bool:

    Wooohooeee! Katja 5e van de wereld!! Echt gooeed!! Heb nog over je opgeschept in mn pauze gister Haha... Ik hoorde trouwens dat je een afspraak hebt met iemand uit Den Haag van het RIKZ?? Gaaf... nou duimen..
    Kan je trouwens ook nog opklimmen naar de 4e plaats of wordt t echt je 5e plaats verdedigen in brazil?? Pff wou echt dat ik meekon...! Maar ghelaas...! Ik ga misschien nog wel met HZ mee snowboarden, of we willen met een paar tijdens oud en nieuw ofzo proberen, maar dan moeten er nog een paar leukerds mee! (Hint... :-))
    Nou ga nog ff genieten van de terugreis, ik spreek je vrij of zat ofzo wel en dan komen de verhalen hoor hehe...

    Dooeeeg dikke kus!!

  • 05 Oktober 2005 - 12:11

    Hilma:

    Knollig goed ze 5e te worden. Maar je hebt dan ook je best gedaan.Ik moet oma steeds bijpraten, want ik heb ruzie met de p.c. hij wil niet doen wat ik wil! en dat is uitprinten voor oma. Nou ik moet me dus suf kletsen.Voor de wind kun je af en toe hier wel terecht met *vlagen*Groetjes en liefs, ook natuurlijk aan de ouwetjes.

  • 05 Oktober 2005 - 13:14

    Debora:

    Yoegheeeeeeeee!! 5de van de wereld; feli hoor wuuf! Supertrots op jou, maar dat wist je al he ;).
    Tot snel!
    Kus, Deboor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: