Brazilllll lalalalallalaaaa - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu Brazilllll lalalalallalaaaa - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu

Brazilllll lalalalallalaaaa

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2005 | Brazilië, Cumbuco

Bij vertrek zei ik nog tegen mama; het is misschien verstandig om mn bikini in mn handbagage te stoppen, want met zoveel overstappen kán het niet goed gaan. Van Brussel naar Lissabon, naar Natal naar Fortaleza. Pfff, lange reis, maar het goedkoopste wat ik te pakken kon krijgen.
In Natal blijkt dus inderdaad maar 1 tas aangekomen te zijn. Gelukkig was dat wel de tas met mn speeltjes. Na een half uur hadden ze al mn gegevens en ik zou binnen twee dagen mn tas in Fortaleza krijgen. Jaja, eerst zien dan geloven. Nou ja, ik kan vast een bikini van Suzette lenen. Zij heeft een kitesurfschool in Cumbuco en is nu bezig met haar eigen hotel te laten bouwen. Frank, een van de kiters van Vrouwenpolder, loopt daar stage en ook Sjoerd van de Nederlandse kitesurfvereniging logeert bij haar.
Om 2 uur s nachts kom ik in Fortaleza aan. Voor de zekerheid ga ik langs het bagage depot. Wat blijkt, is mijn tas direct naar Fortaleza gestuurd ipv Natal! Hij was er gewoon eerder dan ik!! Jahooor. Maar goed, ik allang blij. Ernest, de vriend van Suzette, staat me op te wachten en rijdt me naar het huis in Cumbuco. Dan eindelijk naar bed.

Woensdag ochtend gaan we eerst met zn allen ontbijten. Lekker verse anans, mango en papaya, jammie! Dan op het gemakje alle kitespullen pakken en op weg naar de laguna in de buurt. Het is er echt super druk met lessende en trainende kiters. Al snel vaar ik tussen allemaal Nederlanders. Randy, Kevin, Bas en nog een paar zijn er druk bezig. Lachen hoor, aan de andere kant van de wereld, maar toch een beetje thuis…
Na anderhalf uur hou ik het wel voor gezien. Ik wil niet gelijk helemaal op zijn. Dus pak ik een stoel en kijk een beetje om me heen. Het is een Braziliaanse vrije dag, dus de lokals zijn er ook. Het binnemeertje vlak bij zee aan het strand wordt als een soort zwembad gebruikt. Overal staan langs de kant palmhutjes waaronder hele families zitten te eten en te chillen. Iedereen heeft zijn autoradio op maximaal staan, waardoor je een mengelmoes van salsa’s en samba’s hoort. Her en der staat een parasol in het water waaronder mensen met een biertje erbij zitten. Echt een ongelooflijk leuk sfeertje. Helaas heb ik mn camera niet bij me om dit tafereel vast te leggen.
Aan het eind van de middag rijden we terug naar huis in het splinternieuwe volkswagenbusje van Suzet. De wel bekende surfbus uit de jaren 70 wordt hier nog steeds gebouwd! Lachen. Thuis nemen we een duik in het zwebad om vervolgens uit te rusten in de hangmatten op de veranda. Wat een leven! Rond een uurtje of 7 lopen we naar het dorpje om daar te eten. Dat is vrij goedkoop hier. Zo’n 10 euro voor een maaltijd met drankjes. In de stad kan het goedkoper, maar hier in Cumbuco hebben ze het toerisme al een beetje ontdekt. Nog even een drankje in de plaatselijke bar, maar dan gaat het lichtje toch echt uit, want een beetje jetlag heb ik wel.

Ah, de dag begint weer zonnig en de wind staat er ook al. Dat belooft wat. Suzet zet Frank, Sjoerd en mij verderop af zodat we een korte downwinder kunnen maken. Er staan leuke golven, dus er wordt hoog gesprongen en mooie ritjes gemaakt. Met mijn 8 ben ik behoorlijk overpowered, dus oefenen voor de wedstrijd zit er niet in. Genieten van deze omstandigheden deste meer. Ik vaar gewoon in short en lycra, het is warm zat. Alleen is het midden op de dag wel verstandig om lange mouwen te dragen vanwege de zon. In de wind en/of in de schaduw is de temperatuur van 30 garden goed te doen. Gelukkig is de lucht vrij droog, dus is het niet zo drukkend warm. Voor twaalven en na drieen is het gewoon lekker.
Na een sessie van 1.5 uur lopen we van het strand naar het huis en lunchen daar wat. Dan loop ik met Sjoerd naar het dorp om daar te gaan kiten. Hij heeft een flinke camera, dus gaat wat foto’s schieten. Randy en Bas zijn daar ook bezig, dus met zn drieen springen we om de beurt voor de camera. Na een uurtje ben ik toch al flink moe, dus tijd om terug naar huis te gaan en even op internet mn siteje bij te werken…

  • 04 November 2005 - 01:41

    Flip:

    brasil = relaxed

    Veel suc6 daar!!!

  • 04 November 2005 - 07:46

    Leo:

    Nah het moet niet gekker worden! Ik krijg ook zin in vakantie, gelukkig is het bijna weekend.. Klikt super, ben erg benieuwd naar de foto's hoor. Geluk dat je tas niet kwijt was en wanneer is de wedstrijd? Succes in ieder geval!
    x

  • 04 November 2005 - 08:04

    Bool:

    Aaaah klinkt echt superrelaxed!! Ben echt benieuwd naar foto's! Ik vin dat idee met die parasol in t water ook wel ideaal klinken.. ik voel mn voetjes al door het water glijden en het biertje door mn keel... :-) Ik wil oooook!! Maarja onderschat niet het plezier dat ik hier beleef met het maken van mooie sheets in excel :-S Haha..
    Maar gelukkig is je tas terecht. Anders had protest weer voor nieuwe zooi moeten zorgen hehe.
    Nou heeeeeeeel veeeel succes, we duimen hier voor je!!
    Dikke kus!

  • 04 November 2005 - 09:55

    Inge:

    Zeg mensen kunnen we ook met zn allen in Brasil gaan wonen...Kat zet daar ook maar een kiteschool op, dan kunnen wij met zn allen wel alles eromheen regelen met onze vakkunsten...Goed, drooooom lekker verder. Super gaaf Kat! Veel foto's maken!!!
    Ciao!xx

  • 04 November 2005 - 10:33

    Debora:

    Wat een leven, wat een leven!! Niks te klagen jij! Succes daar en knallen jij!
    Kus, Deboor
    PS: Als je een PR-Manager nodig hebt hoor ik het wel he ;)

  • 04 November 2005 - 11:22

    Mars:

    Oooooooh en dan zitten wij hier in de regen, niet echt eerlijk! Maar ik gun het je wel, hoor. En inderdaad zoals Leo net schreef, bijna weekend, nog ongeveer 3 uurtjes! En dan weer rapporten schrijven! Kat, veel succes met de wedstrijd en we horen gauw weer van je, kuzz

  • 04 November 2005 - 12:39

    Bool:

    Jaaaah! En ik zal t water wel onderzoeken en vrij houden van schadelijke stofjes zodat de kiters (en vriendinnen van :-)) nog lang en gelukkig kunnen leven!!!

  • 04 November 2005 - 13:05

    Hilma:

    He/Hallo hebben ze daar ook loodgieters nodig??Met jou beschrijving wil ik ook wel die kant uit komen.Maar ik dan wel onder de parasol of onder zo*n palmhutje ,lekker met mijn patatjes in de zee. En Nico moet dan de centjes verdienen om het te kunnen realiseren. Ik zie het al voor me. Eerst nog veel plezier , en daarna bloedserieus ff 3 of desnoods 2 worden. Sucses. Veel liefs Hilma,Nico en alweer de 2 neven.

  • 04 November 2005 - 14:45

    Eef:

    Jaaa, en dan krijgen we allemaal van die mooie kindjes die ik dan les ga geven. wel een tropenrooster, dat begrijp je! Veel succes en plezier Kat! Kus

  • 05 November 2005 - 09:08

    Wendy:

    Tja Eef, het mogen dan wel mooie, maar ook verschrikkelijk gedragsgestoorde kindertjes worden hahahahahaha. Die jullie allemaal eerst moeten maken natuurlijk :) Word je lekker vrolijk van. Blijf ik eerst nog wel effe een jaar of 5 hier en pakken we dan onze biezen ;)
    Klinkt wel grappig allemaal (brazilië ook:)

    Goed Kat, ik zeg: zet hem op!

    Kus

  • 05 November 2005 - 11:08

    Erik:

    Zit jij ook wel eens op een plek waar het geen paradijsje is?
    Toch niet slecht dat leventje als kitesurfster ;)...
    Klinkt weer helemaal geweldig allemaal. Veel succes met de wedstrijd!

  • 05 November 2005 - 15:51

    Bool:

    Jaaaaaaaaaaaaaaah ik heb een nieuwe jas!! Eindelijk!! Echt een vet stoere, van een merk dat ik hier niet zal noemen :-) Maar waar jij ook al zo'n leuk rokje van zag HAha... Gokje... Maarja ik wor niet gesponsord dus ik mag dat. Voorlopig dus maar bij mn ouders eten want ik heb geen geld meer. Nou dat wou ik even kwijt! Hoe ist met de wedstrijd?? Wanneer is die nou??
    Nou een keer succes Heeey!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: