Veel wind, weinig trainen - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu Veel wind, weinig trainen - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu

Veel wind, weinig trainen

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2005 | Brazilië, Cumbuco

Elke dag staat hier wind, niet te geloven! Gister wel een beetje veel van het goeie hoor. Iedereen moest vandaag wel werken of lesgeven, dus ik besloot alleen het water op te gaan. Nou ja, alleen, er zijn natuurlijk genoeg andere kiters. Optimistisch ben ik met mn 8 naar het strand gelopen. Diana kwam even later om mn kite op te laten. Tot dan leek het niet zo hard te waaien. Op het water bleek echter dat er flinke wind stond. Eergister stond er al 30 knopen, maar nu nog meer (windkracht 7). Gelukkig was Diana even blijven wachten en kon ze mn kite weer aanpakken. Snel even 30 meter terug lopen naar het huis om mn 6 te halen. Wat een luxe he, zo dicht bij het strand.
Daarna heerlijk gekite, zo’n 2 uur. Het is met deze omstandigheden erg zwaar en niet echt geschikt om te trainen, maar ja een mens kan niet alles hebben.
’s Middags ben ik met Frank en Sjoerd naar het dorp gegaan om inkopen te doen. Er staat wel een computer met een scanner om de boel af te rekenen, maar ze houden het voorlopig toch liever bij het rekenmachientje uit de jaren 70. Buiten zijn de mannen van het dorp flink aan het drinken, meer rum dan cola. Het weekend is hier duidelijk begonnen.
Met Ernest en Frank ga ik ’s avonds eten bij Gita, een plaatselijk visrestaurant. Niet mijn favoriete maaltijd, vis, maar gelukkig hebben ze kip en mag ik een paar hapjes proeven van Frank.Jeetje, die vis is echt super lekker. Als je vis bestelt hier, weet je nooit wat je krijgt. Het hangt er vanaf wat er die dag gevangen is. Lachen hoor. Bij het eten wordt verse cocossap gedronken. Jammie. Van jonge cocosnoten wordt de top eraf gehakt, een gat naar de kern geboord en daar een rietje in gedaan. Beter kan het niet.

Voor vandaag staat er een trip naar de secret spot op de planning. Met het hele huis en 2 Nederlandse cursisten voor een kiteles gaan we in de volkswagenbus op pad. Nu krijg ik tenminste wat meer van het land te zien.Alles is vrij droog, met zandduinen en palmbomen. De dorpen waar we doorheen rijden zijn echt nog onderontwikkeld en alles leeft op straat en loopt los. De wegen zijn op grote delen nog onverhard.
Eenmaal aangekomen bij de grote stranden, rijden we met de bus het strand op. Er lope een aantal kinderen op dit schilderachtige strand. Sjoerd wil een foto maken en de kids gaan er echt helemaal voor staan. Prachtig vinden ze het!
Een stukje verderop zijn we echt helemaal alleen. Heerlijk. De hele dag wordt er lesgegeven, gekite en gefotografeerd. De actiefoto’s staan op de andere camera’s dus die kan ik helaas niet laten zien, maar ik heb wel een paar sfeerfotootjes erbij gedaan. Ik heb de hele dag gewoon in mn bikini gevaren. Meestal doe ik dat niet omdat ik bij een normale crash alles al kwijt ben, maar ik ben aan het begin van de sessie op mn knie gevallen en die is dik. Ff rustig aan dus, alleen lekker cruisen.
Na de sessie gaan we naar het enige hotel/restaurant hier in de buurt om te eten. Met een ondergaand zonnetje kijken we uit over de palmbomen en de zee. Op de terug reis ligt iedereen te pitten… Top daggie dus.

Morgen heb ik nog een dag in Cumbucco. Maandag ga ik met Randy, Bas en Kevin naar Beachpark in de buurt van Fortaleza vanwege de wedstrijd. Inschrijven is op dinsdag en de kwalificaties zijn op woensdag. Ik hoef me gelukkig niet te kwalificeren, want de top 6 zit sowieso in het mainevent. Waarschijnlijk begint de wedstrijd voor mij woensdag middag of donderdagochtend. Jullie horen er nog van!

  • 06 November 2005 - 02:03

    Mars:

    Ja, ne het stappen nog effe mail checken en toen zag ik dat er weer nieuws van jou was!!! Wat een mooie foto's! en wat een cool busje! Ja, een 1 woord om JALOERS op te worden, succes van de week, kuzz

  • 06 November 2005 - 16:11

    Eef:

    Best handig dat ik nu een mailtje krijg wanneer er een nieuw berichtje van jouw is. Had ik best eerder kunnen doen... Maaruh, heel veel succes van de week! Kus

  • 06 November 2005 - 16:12

    Eef:

    Oeps, ik bedoel een nieuw berichtje van JOU :-)

  • 07 November 2005 - 11:22

    Inge:

    Ja zit ik daar catheters in het mannelijke geslachtsorgaan te douwen en rectaal touches te doen...Verschil moet er wezen! Gaeve foto's!! Succes met je wedstrijden!!
    Ciao!xx

  • 08 November 2005 - 13:15

    Hilma:

    Hoi Katja. Heb oma weer even bijgepraat(ik krijg nog steeds niet voor elkaar je mails uit te draaien/dus is het praten geblazen) Zal toch eens een nw computer moeten aanschaffen.Doe je best, en 2 of 3 MOET lukken !!!Ga ervoor. Veel sucses Hilma Nico en nog steeds je 2 neven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: