3de... Oleeeeee - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu 3de... Oleeeeee - Reisverslag uit Cumbuco, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu

3de... Oleeeeee

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

10 November 2005 | Brazilië, Cumbuco

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, I did it. Ik heb net een hele zware dag kiten achter de rug, maar het is het allemaal waard. Eindelijk die podiumplek, oleeee.

Nu even een uitgebruid verslag natuurlijk. In mijn eerste heat moest ik tegen een franse meid waarvan ik wist dat ik die goed kon hebben. Ondanks dat ik een te kleine kite had, heb ik er genoeg moves uit kunnen gooien om haar te pakken. Op naar de volgende heat tegen Angela Peral, Spaanse meid, nr 4 van de wereld. Afgelopen keer in Sardinie verloor ik van haar, dus nu was ik super gemotiveerd om har te pakken. Ik voer een agressieve heat met een paar flinke uitgehaakte kiteloops. Ik zag haar ook wel wat trix doen die ik niet kan, dus ik dacht niet door te zijn. Komt Randy op me afgelopen, heel rustig, dus toen wist ik helemaal zeker dat ik verloren had. Vraagtie eerst hoe het ging, dus ikke: nou redelijk, maar niet goed genoeg denk ik. Zegtie, nou ik denk van wel. Je bent door... Yes, zoooo blij.
Mijn volgende heat is tegen Kristin Boese, wereldkampioene uit Duitsland. No chance natuurlijk, maar je weet maar nooit. Dus ik volle bak er tegenaan. Iets te vol, want na een iets te laat ingezette F16 crasht mn kite en het duurt ff voor die weer omhoog is in deze golven. Nog minuten alles eruit gegooid, maar het mocht niet baten.
Dus op naar de losersfinal tegen de Poolse Windowska ofzo... Ik heb haar de vorige heats zien varen en zij is echt een opkomend talent. Pfff, die is echt goed. Maar ja, nix te verliezen. De wind is afgenomen en zelfs met mn 12 kan ik haast geen hoogte lopen. De trix die ik neerzet zijn dan ook allemaal niet goed gepowered. een paar kiteloops gaan redelijk, maar verder lukt het allemaal net niet netjes. mn beentjes lijken wel spagetti. Mooeeee...

Wie gewonnen heeft wordt pas bekend gemaakt bij het podium. Iedereen zegt tegen mij dat ik de losers final verloren heb, dus ik verwacht een 4de plek. Alle top 4 riders krijgen een lycra aan en dan komt de officiele huldiging. Bij plek 4 liep ik al haast naar het podium, maar nee, het was de Poolse. Yes yes yes, ikke 3de. Niet te geloven. Ik wist van schrik niet meer aan welke kant ik op moest stappen {3de en 2de plaats waren evenhoog, vandaar } Misschien dat er vanavond/vannacht foto´s op wwww.caribbeanwinds.com komen te staan. anders zien jullie die wel als ik thuis kom. kan hier mn camera niet aansluiten.

Dusssss, ik kan nu in het slechtse geval 4de worden als ik morgen mn heat verlies in de dubbele eliminatie. Als ik win 3de en zo verder. Het zal heeeel moeilijk worden, maar ik ga er vol voor. Alles kan.

Ook heel gaaf trouwens, bij de mannen is Ruben Lenten op 1 en Kevin Langeree op 2 geeindigd. Twee dutchies on stage. Randy en Youri lagen er de eerste ronde gelijk uit tegen hele goede tegenstanders en Bas {zn 1ste wedstrijd} kwam met veel geluk 2 rondes door. Maar hij doet het toch maar ff he.

Morgen wordt dus de tweede eliminatie gevaren, maar misschien stellen ze de top 3 heats uit tot zaterdag voor de sponsors. Betere PR.

Nou, jullie horen ervan. Ik ga even uitgebreid chillen en genieten...

  • 10 November 2005 - 20:49

    Fokke:

    TOP Katja :)

    Verdient

  • 10 November 2005 - 21:01

    Erikje:

    Goed gedaan en volgende keer nog beter gaaaj zo door :D

  • 10 November 2005 - 21:10

    Richelle:

    Super Katja! Gefeliciteerd!

  • 10 November 2005 - 21:33

    Tukker:

    Suuper.....en verdient! Nu op naar de hoogste treede!

    Greetz,

    Tukker-ik

  • 10 November 2005 - 22:10

    Mars:

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, you did it! Wat ben ik trots op je en je hebt het ook echt verdiend, je werkt er hard voor. Mist allemaal leuke dingen hier! Goed, succes morgen of zaterdag en we horen snel meer, dikke kuzz!!!

  • 10 November 2005 - 22:30

    Freija:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!!
    Echt super gaaf hoor, top gedaan, en er morgen weer flink tegenaan!

  • 10 November 2005 - 22:38

    Slis:

    Super katja!
    gewoon die 3de plek vasthouden en op naar de 1ste!

  • 11 November 2005 - 08:36

    Margreet:

    He meid, proficiat met deze plek, hartstikke tof. Nu op naar de 2e en dan de 1e plek. Veel succes!!!!!!

  • 11 November 2005 - 08:45

    Protest:

    Geweldige prestatie! Blijf in jezelf geloven je bent een kanjer!
    Zet hem op!

  • 11 November 2005 - 09:53

    Marije Reijs:

    Fantastisch Katja,wat een super gevoel zul je hebben en benut dit om morgen alles eruit te halen. Succes!
    Veel liefs

  • 11 November 2005 - 11:11

    Inge:

    Gaaaaaaf!! Nog even in de winning mood blijven en derde worden...maar als je een poolse verslaat is het wat mij betreft wel helemaal geslaagd, haha.
    Ciao! xx

  • 11 November 2005 - 11:27

    Esther TM:

    Goedzo Katja!! Eindelijk op het podium, hou vast die plek en het liefst nog iets omhoog!! Zet m op, goed hoor!

  • 11 November 2005 - 11:56

    Ton:

    He seg- niet verkeerd voor een roose- boer.
    Greetz

  • 11 November 2005 - 22:15

    Ron:

    Super Kat, is de 1ste x dat ik op je site kijk en direct een Top prestatie. CU van de zomer in kortgene want dan heb ik nog een lesje van je tegoed.

  • 11 November 2005 - 22:42

    Bool:

    Jeeeeeeeeuuuuuh!! Ik zei t he ik zei t!!! woohoo echt goed! Heb t ook aan iedereen op de volley verteld en in de kroeg gister, dus ze zijn allemaal op de hoogte :-) Weet alleen niet of mn felicitatie-smsje is aangekomen, want heb nog steeds geen ontvangst sms gekregen. Maar bij deze dan GEFELICITEEEEERD!!
    enneuh staat je goed, zo'n podium :-)

    Dikke kus

  • 12 November 2005 - 10:52

    Erik:

    Congrats!! What an awesome achievement! We wisten allemaal dat je het kon meid!
    Hou nog ff vol voor morgen!
    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: