Lange reis; top locatie! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu Lange reis; top locatie! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu

Lange reis; top locatie!

Door: Katja

15 Februari 2006 | Chili, Santiago de Chile

Haai haai,
nou dar ben ik dan eindelijk met een update... Pfff wat een reis zeg! Zaterdag vroeg uit Scheveningen weggereden met de camper van Tukker naar Schiphol. We hadden natuurlijk mega veel materiaal bij ons: surfboards, kiteboards en veel kites. Maaaar, lucky us, alles meegekregen zonder bij te betalen! Moet je kunnen, hahaha.

Vlucht naar Atlanta was echt super mooi! Hele stukken van ijsland, groenland en noord canada gezien. Jeeetje, allemaal witte bergen met daartussen enorme vlakten met ijs. Zo´n mooi gezicht!
In atlanta hebben we dus 6,5 uur moeten wachten en dat was echt lang. Door de vermoeidheid was ik niet echt lekker, maar na 9 uur slapen tijdens de vlucht naar Santiago was ik weer springlevend.
Het zonnetje schijnt en het is zo´n 23 graden. Geen slechte binnenkomer. Rolf heeft zich bij aankomst druk beziggehouden met het regelen van een auto. De afgelopen 2 weken heeft hij hard spaans gestudeerd en hij blijkt nu dan ook onze reddende engel, want engels kennen ze hier niet.
Uiteindelijk heeft een taximinibusje ons naar Pichilemu gebracht. Na zo´n 33 uur reizen zijn we dan op de plaats van bestemming. De surfspot bij uitstek!

Het hotelletje ligt midden in het centrum en vlak bij het strand. Het is echt mega druk, want de chilenen blijken ook vakantie te hebben. In de stoffige straten is het een komen en gaan van paarden, paard-en-wagens en auto´s. Allemaal kleurrijke huizen met even kleurrijke mensen. Het zwarte strand (lava) ligt stampend vol en enorme golven beuken op de kust. Ja, hier hou ik het wel een tijdje uit.
Het hotel is iets minder, kamer met 3 bedden zonder ramen. Maar goed te doen voor de eerste 2 dagen. Doodmoe ploffen we op ons bed.

Maandag ochtend is het volledig mistig en vrij koud. Snel mn lange broek en trui uit de koffer trekken! Dit is niet geheel het weer wat we hadden verwacht. Bovendien staat er geen zuchtje wind. De mannen gaan golfsurfen en ik loop een stukje over het weerl overvolle strand. s middags trekt het een beetje open en komt er een licht windje, zodat ik net met mn grootste kite in de golven kan spelen. De wind is aanlndig dus ik kan niet achterin bij de grote bakken komen, mar ff rustig starten heb ik geen problemen mee.

Dinsdag nemen we contact op met de fotograaf. Deze franse Belg woont al een antal jar in Pichilemu, dus hij kn ons alles vertellen. Eerst regelt hij een vette 4WD dubbelkabine Pich-up truck voor ons. Helemaal Top! Vervolgens gaan we op zoek naar een leuke cabaña (klein appartementje/hutje). Ook lat hij ons Punta de Lobos zien. Dit schiereilandje ligt zo dat de golven van de oceaan er mooi omheen breken, waardoor je golven van 4-5 meter rijgt die perfedct breken. Een surfspot bij uitstek dus! Het uitzicht is prachtig over de baai met in de verte Pichilemu. Bovenop deze uitstekende rotsen/schiereiland zijn grote vlaktes met kaktussen, roze bloemen en een paar kleine hutjes. Blijken deze hutjes toch verhuurd te worden?? Neeeee, te gaaf! Wij snel navragen en jahoor, op deze ultieme plaats kunnen voor haast nix een cabaña huren!!! Nou, je ziet het op de foto´s, het is echt de meest mooie plaats die ik me voor kan stellen. Uitzicht op zee, dicht bij de beste surfspot en zo naar het strand om te kiten. En nix of niemand om je heen. geen comerciele troep, nee hoor, puur natuur met sfeervolle hutjes. Ooohhh, wat is dit genieten zeg!
Enige minpuntje is nog steeds dat het bewolkt en mistig is en voorlopig wordt er ook geen wind voorspelt. Nou ja, zorgen voor morgen. Eerst eens hiervan genieten!
Ciao!

ps. ik kan gewoon smsjes ontvangen en kom regelmatig op internet voor email!

• 15 Februari 2006 - 16:26

Sarah:

Heb je net 1 seconde geleden gesproken op de msn, dus heb niks meer te melden haha... maar moet natuurlijk wel even als eerste posten!
    Ciao! xxx

• 15 Februari 2006 - 16:27

Frank:

Jaloersssssssssss.........
    Moet snel weer terug naar Brazil! Heel veel plezier! Hoe lang blijf je?

• 15 Februari 2006 - 18:41

Hans En Bep:

Ziet er niet echt vervelend uit, moet wel uit te houden zijn. Mooie fotos. Hoop dat je een geweldige tijd hebt daar. Wanneer kom je terug? groetjes.

• 15 Februari 2006 - 18:54

Mars:

Wow! En wij zitten hier weer in het mooie weer van Nederland! En ook nog eens geen volleybal, leg in een mailtje wel wat meer uit, gaat niet iedreen wat aan!
    Kuzz

• 15 Februari 2006 - 23:05

Maaike:

Hee Kat,

Ziet er weer super gaaf uit!! Veel plezier verder maar dat zal helemaal geen probleem zijn!

Groetjes!

• 15 Februari 2006 - 23:58

Wendy:

Zo, dat was me het reisje dan wel! (en ik maar zeiken over 11 uurtjes naar Mexico of Thailand haha)

Ook ik wens je natuurlijk heel veel plezier, gaat helemaal goedkomen zo te lezen!

Liefs

• 16 Februari 2006 - 07:09

Annette:

He Kat,
    Nou klinkt super hoor. Je eigen hutje bij de zee... Nu nog wachten op een beetje wind. Succes! Liefs Annette

• 16 Februari 2006 - 09:59

Erik:

He Kat!
    Het zal weer wel...jij mag weer een mooie reisje maken ;)...
    Ik ben gelukkig helemaal niet jaloers :p...
    Geniet van wederom van al het moois en succes met de shoot!
    Ciao

• 16 Februari 2006 - 14:33

Inge:

Klinkt weer errug gaaf, maar we zijn ook niet anders gewend. Hopelijk snel meer zon, want een niet bruin genoege Katja, weten we ook geen raad mee he... Ennu geen rare beesjes en ziektes meenemen he! hoezo vakidioot, :) Ciao!! xx

• 16 Februari 2006 - 15:07

Hilma:

Wat een klus die reis zeg!Maar de foto*s zijn prachtig,van jullie hutje (niet op de hei)Jammer van het weer, maar troost je hier sneeuwde het een beetje vanochtend nog, en nu is het bewolkt met veel wind!Geniet er van meis,ik zal aan oma verslag doen.Liefs Hilma

• 18 Februari 2006 - 09:59

Jort:

Vet kat, maak er wat van.
    Heeeeel veel plezier, groetjes aan de mannen ;)..

• 18 Februari 2006 - 09:59

Jort:

Vet kat, maak er wat van.
    Heeeeel veel plezier, groetjes aan de mannen ;)..

• 19 Februari 2006 - 18:40

Ruud:

He Katja, leuk verhaal.. Zet even de zonmnige foto´s er op. Die bewolking is al lang geleden. Stop nu met internetten we gaan weer surfen.
    Jort, groeten terug, was ook wel iets voor jou geweest hier. Niks anders dan surfen en kiten :) Tijdens de reis naar een surfspot doen we de bezienswaardigheden (links van u ziet u... enz)

• 19 Februari 2006 - 18:41

Ruud: