Zon! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu Zon! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu

Zon!

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2006 | Chili, Santiago de Chile

jajaja, daar is de zon dan! En behoorlijk fel ook! Het schijnt dat ook hier een flink gat in de ozonlaag zit dus flink insmeren maar. Jullie hoeven niet bang te zijn voor een zwarte katja, want tussen 12-4 komen we zo min mogelijk in de zon en als ik het water op ga heb ik een lang pak aan.
Door het gebrek aan wind heb ik maar een golfsurfboardje geregeld. Niet dat het ideaal leren hier is. Er staan werkelijk elke dag van het jaar golven. Op het moment zijn ze laag (lees 2 meter). Ik peddel dus wel met de jongens mee naar buiten, maar zodra er een grote golf aankomt, dan peddel ik opzij zodat hij net naast me breekt. Ik durf er nog niet echt in omdat ze zo krachtig zijn. maar het peddelen alleen al is een goede oefening voor mn kitespieren.

Afgelopen vrijdag zijn we met de auto naar het noordelijk gelegen matanzas gereden. heel gaaf, want zo krijg je iets van het landschap te zien. In de dalen is het vaak wat groener en de heuvel zijn dorre grasvelden met wat bomen en wat landbouw of koeien. Alleen de grote doorgaande wegen zijn geasfalteerd. Na een uurtje rijden kwamen we dan ook op een onverharde weg terecht. een normale road daar. Vette stofwolken achter de auto, echt zo´n rally parcour. Harstikke gaaf! Halverwege komen we 2 grote karren met hooi tegen die voortgetrokken worden door koeien. Prachtig gezicht.
Na 2 uur rijden komen we in Matanzas aan waar we op zoek gaan naar een geschikte kitespot. Er staan namelijk witte kopjes op het water dus dat wordt leuk!! Na wat rondrijden vinden we een mooie baai waar de wind sideshore instaat. Er breken flinke golven, oleee.
Met mn 12 ben ik wel wat overpowered, dus ik kan niet uitgehaakte trix gaan oefenen. Maar wel volle vaart op golven af en dan zo hoog mogelijk jumpen! Het lukt me nu ook al een beetje om echt golf te rijden! Het is wel extra lastig voor mij omdat het lefthanders zijn en ik regular sta, dus toeside de lipp moet pakken (ff voor de kenners onder ons, hahaha). Maar het gaat steeds beter!

Rond een uurtje of 7 is het leuk geweest en ruimen we de spullen op. Een chileense familie komt het strand op. de mannen op paarden (grote sporen op de laarzen!!! echt zonde, jij zou het niet aan kunnen zien kim, hoe ze hier met die paarden omgaan...)en de vrouwen gewoon lopend met wat kids. Gelijk een praadje maken. Wij in ons beste spaans en zij in hun beste engels. Hoop handen en voeten werk dus. Uiteindelijk komt het er op neer dat we een half uur later wat bij hun zitten te drinken. Ze wonen in santiago en hebben een vakantiehuisje bij matanzas. Echt vriendelijke lui. Echt leuke gesprekken gehad. Die kids (15-16) spraken wel enigszins engels, dus dat ging goed. Volgende keer mogen we daar komen logeren (in de paardenstal, oleee) en gaan ze ons leren paardrijden, want dat we dat niet kunnen... nooouuu, daar snappen ze geen fluit van. Elke chileen kan paardrijden. Dat wordt nog leuk, want ik heb het niet echt op die grote beesten.
Ondertussen is het al half 9, dus snel er vandoor. Ik vraag nog even of het in donker gevaarlijk rijden is ivm overstekende dieren, maar neeee, dat komt nooit voor! Ok prima, dus wij op pad. We rijden het dorp nog niet uit of ...jawel... een hele kudde koeien steekt over!! hahahaha

Dat was dus echt een topdaggie. Zaterdag staat er s ochtends al een flinke wind, dus begin de middag gaan we naar een meertje in de buurt. Valt dat ff tegen... Er staat veel te weinig wind. Hoe dat kan? geen idee. er lijkt veel te staan, maar kiten gaat niet. De franse eigenaar van onze cabañas is daar ook bezig en hij neemt ons mee naar een spot op zee. het waait er idd harder. Het strand ligt helemaal vol met chileense toeristen. Zodra mijn kite de lucht in gaat, staat zowat het hele strand op om te kijken. Jeetje wat een publiek! Helaas net te weinig wind, dus kan beetje heen en weer varen, maar die grote golven maken het lastig. dus ik stop er snel weer mee. Wanneer ik over het strand loop, krijg ik natuurlijk veel commentaar van het chileense manvolk. Ik versta er geen fluit van, maar begrijpen doe ik het wel! Het is duidelijk dat ze hier niet vaak lange blonde vrouwen zien en zeker niet aan de kite, maar ik geloof niet dat ze in dat laatste zoveel interesse hadden. hahaha. ach niet vervelend hoor. Ze praten wel, maar doen niet vervelend ofzo.

goed, vandaag weer geen wind. Bah, nu wil ik toch echt gaan trainen. de voorspellingen voor de komende 4 dagen is goed en daarna weer nix. Ff knallen dus. Ik denk dat we morgen wel weer een tripje gaan maken aangezien in het noorden het vaak harder waait. Ttot vrijdag blijven we hier wel en maken we wat dagtripjes. daarna willen we nog wel een par dagen de echte bergen in met meren waar we kunnen kiten. Laat het please waaien, want dat lijkt me echt een ultieme ervaring. Nou, eerste de komende dagen maar eens vette golven gaan rippen!!

Kuzz kat

  • 19 Februari 2006 - 18:48

    Mars:

    Hier wel eerste!

  • 19 Februari 2006 - 18:50

    Mars:

    Klinkt weer allemaal super! hier erg saai zonder e volley, er moest niemand spelen gister. Dus dan maar weer op naar een nieuwe werkweek en dan vakantieeeee!! kuzz

  • 19 Februari 2006 - 21:46

    Wendy:

    Wat een rotleven heb jij toch...
    Ik doe een 'waai'dansje :)

    Liefs

  • 20 Februari 2006 - 11:47

    Tamara:

    wauw...
    jaloeoeoeoeoeoeoers, ik wil ook naar Chili! Moet ook maar eens zo'n topsport gaan doen, ja doen we ff...Maareuh, ik blijf hier wel even gewoon zeuren en ik zal jou daar niet verder mee lastig vallen, heel veel plezier en doe een beetje voorzichtig..of klinkt dit te betuttelend? Maakt niet uit, geniet wat je genieten kan, hier is toch alles hetzelfde...altijd..grumbel

    Dikke zoen!

  • 20 Februari 2006 - 11:48

    Tamara:

    Sorry, laatste berichtje beetje te deprimerend...Sowwy, dus opnieuw...:jippie! Have fun!
    Dikke zoen

  • 20 Februari 2006 - 13:11

    Hilma:

    Jammer van -of teveel golf of te weinig wind. Maar ja je kunt niet alles hebben. Ga je toch leren paard rijden? Kun je zingend(I am a lonesome cowboy)over de stranden hupsen.Het paard zet je *s avonds gewoon in de gang! Mocht de mannelijke belangstelling teveel worden, kun je ook gaan zingen- maar dan _ Je mag er alleen maar naar kijken maar aankomen niet!!Dit waren de muziekale aanmoedigingen .Geniet er van Liefs Hilma

  • 20 Februari 2006 - 14:54

    Kim:

    Tja, klinkt allemaal weer niet verkeerd. Ben wel benieuwd, Kat te paard! Ik zal er niet van staan te kijken of dat kan jij ook binnen now-time. hihi, maak dan ook ff een fototje!

    Veel liefs, Kim

  • 20 Februari 2006 - 16:38

    Bool:

    Jaaah ik mis je steeds op de msn!! En schaam schaam, ik was idd voetbal aant kijken HAhah.
    Maarrreuh klinkt echt supergaaf!! Vooral die cabanas, echt koel. En ik zal met wendy t waaidansje doen :-)
    Trouwens vanmorgen naar de dierenambulance geweest, en mocht meteen meerijden! Heb een reiger gevangen Haha.. Echt koel.
    Nou meis, veeeeeeel plezier nog en we melen!! Kus

  • 20 Februari 2006 - 16:59

    Sarah:

    Eerste bericht: toplocatie.
    Tweede bericht: nog steeds toplocatie en nu ook zon.
    Volgende bericht: nog steeds toplocatie en zon en nu ook wind.
    Hee! Ik zie een stijgende lijn! Vast wind de volgende keer. Zeker met die winddansjes van Wendy en Bool moet dat helemaal goedkomen.
    Dat wij nou, als we in jouw schoenen zouden staan, twintig andere gave dingen zouden doen daar... voor jou is dat allemaal vet tweede keuze. Je bent kiteverslaafd of je bent het niet. Wind is het enige dat telt. ("Goeiemorgen schat. Waait het?")
    Gelukkig de komende vier dagen wind! Viel spass!

    X Saar

  • 20 Februari 2006 - 17:01

    Sarah:

    Hee dat moest geen knipoog zijn, maar een haakje sluiten.
    Ach... een haakje sluiten is op die die plek eigenlijk ook niet misplaatst!

  • 21 Februari 2006 - 15:48

    Inge:

    Haha, Kat op een paard en Bool voetbal aan t kijken...we verbreden de horizon. Mooi verhaal weer verder, zeg maar tegen de Chilenen dat wij tenminste kunnen fietsen en schaatsen, geen paard nodig. Daar val je alleen maar af, van een fiets niet (Af ;) ) Goed was weer genoeg...hopelijk snel heeeeeel veel wind!! Ciao! xx

  • 08 Augustus 2008 - 17:08

    Kim :

    ikm op mijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: