doe de winddans - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu doe de winddans - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu

doe de winddans

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2006 | Chili, Santiago de Chile

Alohaaaa,
ik wilde jullie verrassen met de meeste mooie foto´s van grote stranden met rotspartijen en heuvels op de achtergrong met een rode 4WD op het strand en 3 kiters.... Maar helaas, ik ben mn kabel van mn toestel vergeten en kan dus niet uploaden.De vorige keer heb ik ruud´s toestel gebruikt, maar daar zijn nu geen foto´s meer mee gemaakt. Jammel.

Ja jullie lezen het goed, er zijn dus wel kites de lucht in geweest! Toch moet er harder gewinddanst worden, want het is nog niet om over naar huis te schrijven. Daarover zo meer.
Na onze laatste poging van kiten op zaterdag, hebben we 3 dagen van wolken en geen wind gehad. Dus de surfboards zijn weer uit de kast gepakt. Ruud en Rolf leven zich helemaal uit en ook ik begin de smaak te pakken te krijgen. De echte golven zijn nog te groot voor mij, maar ik probeer het een beetje aan de kant. Zo ben je toch lekker in het water bezig.
Maandag ben ik het hangen in Pichilemu beu en wil er dus op uit. Informatie over de omgeving verkrijgen is hier erg lastig. verder dan een pottenbakker en een paar lama´s kom je niet. Bovendien heeft de lonelyplanet niet meer te melden dan dat het een surfspot is. Joh. Dusss, ik rolf overgehaald en wij met zn 2en er opuit met de 4WD. Er schijnt een surfspot te liggen in het zuiden, dus dan hebben we een doel. Via allerlei onverharde wegen komen we eerst bij een vissersdorpje uit, best aardig. daar staan verder geen borden meer, dus dan maar op goed geluk. De weg wordt steeds smaller en de kuilen dieper. De landweg is op een gegeven moment zo smal dat er niet meer gekeerd kan worden. Rolf en ik in ons element.... door till the end! En dat end kwam, een flink houten hek. Hum, verkeerde route. Met wat moeite gekeerd en weer terug. Komen we dus echt uit the middle of nowhere aan in een straatje, zien we iemand lopen, dus wij gelijk vragen waar we gasolina kunnen vinden, want ondertussen is de tank vrij leeg. Die man raar kijken natuurlijk... Zo van hebben jullie daar lopen zoeken dan??
Bezine getankt, 7 lifters mee in de achterbak en karren maar. Op naar Llico. In de dalen tussen de heuvels wordt zout gewonnen. De huizen langs de weg hebben allemaal een klein stalletje voor de deur waar dat zout verkocht wordt. Hier krijg je echt het idee dat je in Chili zit. Die weidsheid en die mensen. leuk hoor, heel anders dan ons dorp. In Llico een ijsje gegeten en via een paar avontuurlijke routes weer terug. Leuke trip!

Dinsdag gerelaxed en gesurft zodat we topfit zijn voor woensdag. jaaaa, wind wind wind! De fotograaf opgehaald (want dat is natuurlijk nog steeds de hoofdreden van de trip en daardoor kunnen we niet echt weg uit dit surfgebied...) en op naar Topocalma. Dit is een heel groot grondgebied van een chileen, maar tussen 8 en 7 mag je er op. Via de ondertussen normale onverharde weggetjes rijden we door het heuvellandschap naar de kust. daar ligt een uitgestrekt strand met een paar flinke rotsen waar de golven perfect omheen breken voor de windsurfers. Wij rijden over het strand (olleee) wat verder en vinden een mooi plekje voor de shoot. De stroming is sterk dus we moeten veel lopen, maar kunnen opzich wel wat doen. Een paar uur lang spelen totdat het licht te fel wordt en de wind te hard. terug naar Pichilema dus (2 uur rijden). Een veneingsession was het idee, maar de omstandigheden zijn hier niet goed. Nou ja, morgen weer een dag. Ik ben harstikke moe, dus een slaapje zal me goed doen.
Donderdag weer vol goede moet op stap. Dit keer gaat de trip met fotgraaf naar Matanzas. Ook zo´n 2 uur rijden. Daar aangekomen willen we natuurlijk weer volle vaart het strand op rijden, maar dit keer gaat dat niet zo soepeltjes. Er is geen doorkomen aan. Gelukkig weet de plaatselijke visser ons te vertellen dat de banden half leeg moeten wordne gelaten. Aah jaa, wij zijn ook maar domme toeristen. En hoppa, het gaat met nix. Snel de kites oppompen en aan de slag. Maar jeetje wat peoiert het hier zeg. ik met mn 6 (kleinste kite) het water op en knallen! Echter is de wind zo ontzettend hard dat er geen fatsoenlijk truckje uitkomt en dus ook geen fatsoenlijke foto geschoten kan worden. Snel terug rijden naar Pichilemu dus, want daar schijnt het meestal minder te waaien. En idd, er staat minder wind. Lees hier, GEEN wind. Baaaaaahhhhh, tis toch niet te geloven. Beetje bad luck dus vandaag.

Vandaag ff een rustig dagje. Morgen gaan we hopelijk naar de bergmeren. Zeer waarschijnlijk gaat daar ook gen wind staan, maar goed, ik wil graag het andes zien. vanaf maandag komen er dikke golven en goede wind. Hopelijk kunnen we dan een hoop mooie foto´s schieten en natuurlijk heerlijk kiten. het wordt echt wel tijd, want trainen heb ik dus nog niet gedaan en dat was toch ook wel een doel van mijn reis. Vanavond ga ik waarschijnlijk een poging wagen op een paard. Duim voor me! ;-) Jean, die fransman van onze huisje, gaat het ons leren, dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Ah he, ik hoor net dat ik hier iets van een memorystick kan lenen voor mn kaartje. Dus toch foto´s! Nog ff wachten, over een kwartiertje staan ze er op. Oleee!

Greetz uit het mooie Chili!

  • 24 Februari 2006 - 19:44

    Mars:

    Jeetje, zomaar eerste!

  • 24 Februari 2006 - 19:48

    Mars:

    Ik wacht geduldig op de foto's, ik ben zeer benieuwd! Kuzz

  • 24 Februari 2006 - 20:08

    Katja:

    Sorry sorry sorry, maar op een of andere manier lukt het niet om mn foto´s erop te zetten. Jullie houden ze natuurlijk nog te goed.
    Ciao!

  • 25 Februari 2006 - 09:45

    Wendy:

    Ik wou al zeggen: Je kwartier is voorbij... Jammers!

    Maar goed, ik heb ondertussen moeie voeten van dat gedans, dus het moet toch snel goed gaan komen daar ;) Komt vast door het tijdsverschil hahah. Ja logisch... HAVO humor.

    Haha, succes nog verder en genietse vooral!

    Kus
    PS: Hier is het nog steeds belachelijk koud! Zou verboden moeten worre...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: