Vette Pics - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu Vette Pics - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van katja - WaarBenJij.nu

Vette Pics

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2006 | Chili, Santiago de Chile

Jaja, jullie lezen het goed, nog steeds op punta de lobos. Dit weekend zijn we niet meer naar de bergen gegaan, aangezien het leek te gaan waaien. Maar veel heeft er niet gestaan.

Vrijdagavond na aankomst van Bram, zijn we gelijk gaan paardrijden. Eerst vond ik het echt doodeng. Maar dat paard bleek zo mak als een lammetjes, dus het wende snel. Die man gaf een beetje instructies en reed een stukje mee door het bos. Maar al na een minuut of 10 hield hij het voor gezien en ging terug. Daar zaten we dan, 4 dutchies waarvan 3 nog nooit op een paard gezeten. Okeee. De paden spraken wel voor zich, dus we wisten wel waar we heen moesten. Alleeen die poaarden hadden echt geen zin om van de stallen weg te lopen, dus dat kostte af en toe wel moeite om ze te laten lopen. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan en dat viel al beter in het pulletje. Ik wist mn paard in draf te krijgen, maar had zelf alle moeite om dat ritme door te krijgen (blauwe kont!!). Terug naar de stallen hadden de paarden veel meer zin. Ff aanzetten en in volle gallop door het water met ondergaande zon! Super gaaf!!! Dit ritme had ik veelbeter onder de knie, dus een beetje staan en gaan! Oleeee. Als ik de kans krijg ga ik vandaag of morgen weer. In NL krijg je dat natuurlijk nooit voor elkaar. Een paard voor een uur op het strand zonder ervaring...

Zaterdag zijn we naar matanzas gereden, maar helaas geen wind. Lekker scheuren met de 4WD over het strand dan maar. Een paar willekeurige weggetjes ingereden en hele mooie baaien met zwarte stranden gezien. Beetje wandelen en weer terug naar huis. Zondag de auto naar Topocalma gepakt. Ook hier een beetje gewandeld en zelf een uurtje een beetje kunnen kiten. Deze plaats is zoooo gaaf. Echt een mooie grote baai met wat rotsen. Allemaal super mooie natuur. Nog een lekkere golf eten te pakken, dus uiteindelijk een goed gevoel. Rond 7 uur moet je uit dit park zijn van de grootgrondeigenaar en juist op dat moment begint het vet te waaien. Echt ongelooflijk! Dat was echt ff een zwaar baalmoment. Wind, maar niet kunnen...

Maandag was dan de dag! Er is veel wind voorspeld. Al redelijk op tijd (lees 12 uur) staan we op het strand met de fotograaf. De omstandigheden zijn erg moeilijk en er is nog weinig wind. Toch maar proberen. Wanneer de batterijen leeg zijn, rijd ik met de fotograaf naar zn huis om te laden en maken de mannen een downwinder. Echter bleek de wind bij het dorp weg te vallen en Bram krijgt zn kite niet meer de lucht in. Eenmaal aangekomen (zwemmend) op het strand is zijn board nergens meer te bekennen. Erg vervelend.
Ondertussen is het 6 uur, dus ruud rolf en ik haasten ons naar het nabijgelegen meertje voor een mooie avondsessie. Spiegeñltje glad water en een perfect windhje. Heeeeerlijk! Mn eerste echte lekkere sessie in Chili. Lekker frestylen en Philip maar foto{s maken. Echt een opluchting dat er eindelijk goede foto{s zijn, want daar gingen we toch voor. Bij de rode gloed van de onergaande zon met huisjes en bootjes op de achtergrond is het super mooi kiten en bovendien gaat het echt lekker. Jaaaa, tevreden!

Gister hebben we nog wel een uurtje in redelijk grote golven kunnen kiten. Metertje of 2.5 a 3. De locals zeggen dat het water vlak is. Moet je nagaan hoe het hier kan zijn! Ook deze locatie in pichilemu is super mooi met rotsen en wat huisjes. Maar als ik tussen 2 golven naar de kant vaar zie ik alleen maar water. zo hoog zijn ze! En als je dan eens voorzichtig achterom kijkt, zie je een watermassa van 1,5 verdieping hoog steeds steiler en groener worden. Iets verderop begint dat ding al in te klappen wat een enorm gedaver geeft. Ondertussen probeer ik op de golf wat bochten te draaien. Alsof je door de diepe sneeuw aan het boarden bent, alleen beweegt alles dan ook. Super!

Wat er vandaag op het programma staat weet ik nog niet. De bergen zijn alsnog geopperd, maar ik durf er niet meer op te hopen. Alles hangt van de wind af natuurlijk. Ik hoop nog heelerg op een sessie op dat meertje van maandag, maar dan moet het hard gaan waaien. We zullen zien!

Zaterdagochtend kom ik weer aan in Vlissingen, dus dan zal ik de meeste wel weer spreken/zien.

Lievz kat

  • 01 Maart 2006 - 18:04

    Debora:

    Heeeeeeeey Kat!
    Gaaf hoor dat paerdrieden! Ik heb zelf ook nog nooit op een knol gezeten moet ik zeggen..! Maar goed dat je zaterdag weer thuis komt, tot in de stad?? Bijkleppen!
    Kusje, Deboor

  • 01 Maart 2006 - 20:38

    Wendy:

    Je wil het vast niet horen, maar vandaag op het badstrand: DAMN!
    Hahaha, nee dat was vast geen kite-wind geweest, lees eerder: Storm.
    Vin was bang dat het water de boule op zou komen over mijn koekblikje heen haha.

    Maar goed, lekker leuk, nou ja, toch nog wat foto's kunnen maken gelukkig.

    Nog een paar daagjes, enjoy!

    Liefs, Wen

  • 02 Maart 2006 - 09:20

    Mars:

    Oke, paardrijden! Je mag het van mij bij kiten houden, hoor! Haha! Je hebt zo te lezen weer veel gave dingen mee gemaakt. We horen het zaterdag allemaal weer, als je veilig weer thuis bent!
    Kuzz

  • 02 Maart 2006 - 11:26

    Katja:

    Ik had het toch gezegd?? Katja doet dat gewoon even..........haha!

    Kus, Kim

  • 02 Maart 2006 - 11:26

    Kim:

    Het was natuurlijk Kim die dit berichtje plaatste..........hihi

  • 02 Maart 2006 - 12:40

    Jeroen:

    He nichtje, tof om te zien dat je zoveel aan het reizen bent joh!
    Chili is echt super, ben zelf in Antofagasta geweest en San Antonio (net onder Santiago)
    Veel plezier en succes nog. Kspreek je snel weer!
    Groetjes Jeroen

  • 02 Maart 2006 - 17:18

    Eef:

    oeps, tis al weer bijna zaterdag, haha! maar ik hoop idd dat ik je zaterdag nog even zie, kunnen we weer even bijkletsen! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 135061

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: