Waves op Barbados - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van katja - WaarBenJij.nu Waves op Barbados - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van katja - WaarBenJij.nu

Waves op Barbados

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2006 | Barbados, Bridgetown

Van het koude en regenachtige Nederland, naar het warme zonnige Barbados. Wat een verschil! Op het moment dat ik het vliegtuig uitstapte, viel de warmte gewoon op me. Alsof je achter de straalmotor van het vliegtuig staat...
Gelukkig hebben ze binnen airco. Dat is ook wel nodig, want ik ben nog geen 5 minuten hier of ze zitten me al dwars. Ik heb namelijk geen idee waar ik verblijf deze week. Christiaan, Rolf en Jo komen me ophalen en waar we heen gaan zie ik dan wel weer. Maar het vrouwtje van de douane moest en zou een adres hebben. Ik moest zelf maar uitzoeken hoe ik in contact kon komen met de rest (die natuurlijk geen van allen hun mobiel aan hadden staan). Zij hield in ieder geval mn paspoort bij.
Uiteindelijk heb ik een stelletje aangesproken en gevraagd naar hun hotel adres en dat gewoon ingevuld. Teurg naar het vrouwtje, vrouwtje blij en ik eidnelijk die stempel in mn paspoort. Tjongejonge.

Gelukkig kan ik gelijk afkoelen in het water, want het is precies tijd voor de middagsessie. ff snel alle spullen bij het huis droppen en op naar het water. ik heb de hele reis geslapen, dus ik zit vol energie. Bovendien ziet het blauwe water er zo aanlokkelijk uit dat ik een lekkere kite sessie neit voorbij kan laten gaan.
Heeeerlijk, om gewoon in je korte broek en je t-shits het water op te gaan. Je voelt je zo vrij vergeleken met die wetsuits die ik vorige week nog in belgie aan had...

Na een rustige sessie (ik wilde neit gelijk te hard van stapel lopen) terug naar het huis. Dat ligt vlak bij de kitespot en we hebben wel redelijk uitzicht op zee. Het dorpje is wel behoorlijk om en troeperig, maar het huis is ruim en koel. Heerlijk. Met 4 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken en woonkamer en een redelijke tuin zitten we hier TOP. Beetje jammer alleen dat de mannen de 2persoonsbedden hebben ingepikt en dat Jo en ik allebei in een klein 1persoon liggen. Ach ja, zij waren er eerst...

Maandagochtend staat er al een flinke bries. Beetje jammer alleen dat ik haast geen oog dicht heb gedaan omdat ik zowat mijn bed uit dreef van het zweet. Tja, ook s nachts wil het heir niet afkoelen.
aan het einde van de ochtend gaan we lekker het water op met zn vieren. De golven zijn behoorlijk hoog. Freestylen gaat dan ook niet. Lekker golfrijden maar. Sommige golven zijn bijna 2 keer mij. Pfff, flinke bakken. Maar in dat warme water is het helemaal niet eng en heb ik een paar hele lekkere ritjes.
S middags ff lunchen, chillen en boodschappen doen en rond een uur of 4 weer het water op. Een local gaat een downwinder doen naar een strand zo'n 10 kilometer verder op. Natuurlijk gaan wij met hem mee.
Met de wind mee kiten we langs de kust door de golven van strand naar strand. Echter super gaaf om zo de kust een beetje te verkennen. De trip is echt super gaaf, maar als we eenmaal bij het bewuste strandje aankomen zijn we helemaal op. pfff, lange rit, maar zooo mooi. Onderweg nog een paar flinke waterschildpadden gezien en wat vliegende vissen. heel koel.

Vanochtend zijn we er vroeg uitgegaan voor een aerly morning session. ooh wat was dat lekker zeg. de zon staat dan wat relaxter en neit recht in je gezicht. Weer 2 uur lang alleen maar in de golven spelen. iets lager dan gister, maar zoo lekker.
oeps, mn tijd zit er op. Ciao Kat

  • 06 Juni 2006 - 17:35

    Mars:

    Jaaaaaaa, daar gaan we weer, eerste!!!

  • 06 Juni 2006 - 17:38

    Mars:

    Ja, weer super gaaf! Maar het weer wordt hier ook steeds beter, wij gaan ook richting de 24 graden komend weekend! Geniet ze en trainse! Kuzz

  • 06 Juni 2006 - 18:46

    Frank:

    Hey Katja!
    Jaaaaaaaaaaaah, klinkt allemaal goehoed!!
    Morgenmiddag vlieg ik weer naar Cumbuco ;-)
    Lekker weer 8 weekjes knallen!
    Veel plezier nog!!

    Frank

  • 07 Juni 2006 - 19:38

    Saar:

    Hee Kat!
    Dat klinkt super zeg!! Eindelijk lekker kiten en nog zonnig weer ook. Is weer ns wat anders dan Knokke.
    Ik heb gister trouwens mn inentingen laten zetten. Ze zitten nu toch allemaal in mn armen en 1 in mn been. Heb mn bil nog in de strijd gegooid, maar die dame zei dat het spul dan minder goed opgenomen wordt. Nou ja zeg! En ik wou nog wel zo graag een blauwe bil!
    Laters!
    X Saar

  • 08 Juni 2006 - 20:47

    Inge:

    Ach ja...zo'n vrouwje moet wat met dr baantje, beetje crimineel uitziende mensen dwars zitten he : ) ....Maar superlekker om in dat weer op een mooie plek, mooie golfjes te kiten, was vast al weer te lang geleden...Neem je een vliegende vis voor me mee, mn goudvisje wordt toch wat eenzaam, haha Op naar Italiaaaa, Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 135000

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: