Zon, zee en zaligheid... - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van katja - WaarBenJij.nu Zon, zee en zaligheid... - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van katja - WaarBenJij.nu

Zon, zee en zaligheid...

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2006 | Dominicaanse Republiek, Cabarete

Hi Hi!
Een update vanuit het warme en (eindelijk) winderige Cabarete! Afgelopen donderdag avond ben ik aangekomen. Samen met Ania uit Polen, Cesar Portas (Spanje) en Jo Castula (Spanje/Engeland) zit ik in een huis vlak bij het strand. Lekker met airco, balkon en 2 badkamertjes. En ik kan jullie verzekeren meiden, het zijn niet de twee lelijkste gasten van de PKRA, hahaha!
De eerste 3 dagen is het s ochtends zonnig geweest en s middags keiharde onweer, complete wolkbreuken en totaal geen wind. Goed voor de studie dus! Jajaja, mn zelfdiscipline werkt op volle toeren. Elke ochtend werk ik aan mn scriptie en de eerste 3 hoofdstukken zijn al verbeterd! Maar goed, maandag gaat het dan eindelijk waaien en kan er s middags gevaren worden. Helaas wel op het warmst van de dag, dus het is lastig om niet te verbranden op het water. Maar mij hoor je niet klagen met een windje voor de 10 en 12 en blauw water van 28 graden. Joeeehoeee!
Ik ga steeds voor een uurtje het water op, dan ff colaatje drinken bij Peter Zoon (vader van Youri) in hun hotel (ik doe gewoon of ik daar hoor en niemand die er iets van zegt. Prima!). En dan weer het water op. Zo vermaak ik me prima de hele middag. Rond een uur of 6 stopt de wind en om 7 uur is het donker.
Emma York en Jo Wilson zijn net aangekomen als ik thuis kom. Dus hup de gasten eruit en die meiden erin. Eigenlijk is het veel leuker nu met die meiden, want tot nu toe werd er alleen Spaans gepraat in ons huis. En verder dan wat standaard dingen kom ik niet, dus wat dat betrefd was het erg saai.
Dinsdag ziet er weer prima uit. Dus ik sta al vrij vroeg op het strand (lees 12 uur… iedereen gaat hier s avonds party-en en de wind begint pas tussen 12 en 1, dus dan is het erg rustig). Het trainen gaat erg lekker vandaag en ik land zelfs een paar nieuwe trix! Dat geeft een goed gevoel! Rond een uurtje of 4 wordt het tijd voor de Registration. Inschrijven is zo gebeurd.
Petra Goeschl komt naar me toe. Ze loopt me al de hele dag te zoeken voor een fotoshoot. Of ik nog zin heb om vanavond naar La boca te gaan. Ok, prima! Ik ben wel kapot, maar voor een neiuwe spot ben ik altijd in! Dus samen gaan we achter op een “moto concho” (gasten op motors/scooters rijden hier constant rond als taxi’s). Het is wat krapjes zo met zn 3en, 2 kites, een board en de camera, maar het gaat. La Boca is een riviermonding net buiten Cabarete. Via wat zandweggetjes door de bushbush komen op deze mooie stek aan. Snel kites oppompen en gaan! Echt ideaal om in je 1tje fotoshoot te hebben, want je hoeft zo alleen rekening te houden met de fotograaf en zij heeft alle aandacht voor jou en geeft veel feedback. Alleen jammer dat mn armen echt niet meer willen. Zo’n half uurtje voor zonsondergang stop ik er even mee, want Petra wil graag foto’s met een zeer lage zon. Ff rusten en dan nog kwartiertje knallen. Gelukkig hebben we onze chauf gevraagd om met zonsondergang terug te komen, want we zijn namelijk in de middle of nowhere. Twee meiden met zoveel materiaal zijn natuurlijk een super makkelijke target voor rovers. Met grote regelmaat worden toeristen hier overvallen. Opletten geblazen dus! Onze chauf is gelukkig niet klein van stuk, dus het komt allemaal goed.
Vandaag is het event begonnen. De mannen moeten kwalificaties varen. Alle Dutchies hebben zich weten te kwalificeren voor het mainevent. Super! Gelijk daarna wordt er doorgegaan met het mainevent van de mannen. Vrouwen moeten vandaag niet. Top! Ik ga dus nog ff lekker een half uurtje voor mezelf. Helaas presteer ik het om aan het eind van mn sessie mn kite te crashen en … jawel, helemaal open gescheurd. De crash is redelijk ver uit de kant, maar gelukkig is een andere kiter zo aardig om mij naar de kant te trekken. Ik ben gelijk gaan vragen voor een kiterepair. Susi Mai, die hier woont, weet wel wat adresjes en brengt me erheen. Hopelijk heb ik morgen op tijd mn kite, want ik zit in de eerste heat tegen Angela Peral. Dat wordt niet makkelijk, maar het is niet onmogelijk. Bovendien voel ik me prima, dus ik ga er morgen vol voor! Goed, binnenkort dus weer een update. Dan waarschijnlijk op www.protestboardwear.com/blogs/katja.

Ciao Ciao

  • 29 Juni 2006 - 06:12

    Leo:

    Aaah ik wil ook vakantie! Klikt super Kat! Ben benieuwd naar de foto's en heel veel succes tegen Angela (en de rest die volgt).
    kus

  • 29 Juni 2006 - 07:48

    Mars:

    Jaaa, ik wil ook weg! Nog 2 daagjes werken en dan eerst volleybalweekend en dan echt vrij!!! succes en winse! Kuzz

  • 29 Juni 2006 - 11:41

    Eef:

    Wat klink je positief!! Echt super! Heel veel succes met de wedstrijd! Kus

  • 29 Juni 2006 - 21:09

    Wendy:

    Ik heb er een zeer goed gevoel bij (Jowenda haha) dus gaat vast goed komen!

    Dikke kus uut Vlissing

  • 01 Juli 2006 - 06:34

    Jort:

    wat nou gezelliger met vrouwen... opruimen dat kunnen ze wel veel beter, en afwassen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Cabarete

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 135000

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: