The perfect day... - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van katja - WaarBenJij.nu The perfect day... - Reisverslag uit Cabarete, Dominicaanse Republiek van katja - WaarBenJij.nu

The perfect day...

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2006 | Dominicaanse Republiek, Cabarete

beetje een late update... Maar ik ben 7de geworden. Misschien hadden jullie het al gelezen op mn andere site. Mijn heat tegen Jo Wilson was er een met twee gezichten. De eerste helft van de heat vaarde ik dramatisch. Niet zozeer omdat ik de avond daarvoor een zeer goede party had gehad, maar vooral door problemen met mn kite. De lus waarmee mn kite aan mij vastzit, vertoonde wat kuren en daardoor kon ik haast geen trix doen. Ik ben snel naar de kant gevaren en heb het daar opgelost. de tweede helft van mijn heat ben ik helemaal losgegaan en heb echt de ene sprong na de andere eruit gegooid. En geland! Het was weliswaar te laat omdat Jo natuurlijk al veel meer sprongen gedaan had, maar ik denk neit dat ik ooit zo goed gevaren heb. Gemengde gevoelens dus.

Het event is afgelopen, dus tijd voor de gave uitstapjes. Maandag staat een downwinder op de planning. Ibo en Chantal van Hooked Cabarete (twee dutchies die een kiteschool en appartementen in Cabarete hebben) hebben de trip georganiseerd. Samen met Randy, Youri, Bas, Pile en Mark gaan we op stap. Heel grappig, want Mark en zijn vriendin ken ik nog van vorig jaar Cabarete. Zo leuk om elkaar weer toevallig tegen te komen!
De bedoeling is om 25 km oostelijk van Cabarete te water te gaan en dan langs de kust met de wind mee af te zakken naar Enquentro, net voorbij Cabarete. Alleen de trip naar het plaatsje toe is al geweldig. Eindelijk kan ik wat zien van het land. Super groen met op de achtergrond bergen. Velden met hoog gras waar je af en toe een ibis door ziet hobbelen die op een koe blijkt te zitten. Palmenbomen overal verspreid. Kleurijke bloemen die je bij ons alleen in de intratuin ziet... Prachtig!
Aangekomen bij de spot blijkt er helaas geen wind te staan. Het is een kleine riviermonding in the middle of nowhere. Super rustig en mooi. Al snel hebben die gasten een rivierkrabbetje gespot. Gaaf man, de scharen rood en vanonder blauw. Mijn jachtinstinkt komt gelijk boven! Pakken dat beest! De mannen durven niet (pussies), dus katja er achteraan. Helaas was het beestje te scherp aan de zijkanten om echt op te pakken.
We besluiten terug te gaan via de durt road naar La Boca, zo'n 7 km van Cabarete. Daar staat wel wind, dus snel worden de kites opgepompt. Door de golven en het blauwe water cruisen we naar Cabarete. Heel gaaf om via het hoekje de enorme baai binnen te komen en daar al de kiters en windsurfers te zien. Op kitebeach spelen we even, maar gaan dan verder naar Enquentro. Heerlijk weer alleen met ons groepje varen. Alsof je van de randstad in Zeeland komt, hahaha.
Op Enquentro spelen we nog even in de golven om daarna in het zwembad van Ibo en Chantal te gaan chillen. 's Avonds hebben we op het balkon sushi avond. Ik ben een echte sushi leek, dus ik ben erg benieuwd. Heerlijk allemaal kleine super gezonde hapjes met een biertje erbij onder de sterrenhemel samen met allemaal leuke lui. De perfecte afsluiting van een heerlijke dag.

ciao ciao

ps. vrijdag 7 juni ben ik weer in NL

  • 06 Juli 2006 - 14:57

    Diana:

    vind het elkekeer weer fantastisch om je verhalen te lezen!!
    je moet het allemaal maar weer mee maken, heerlijk.
    jammer van die heat volgende keer pak je ze gewoon!!!
    dikke kus

  • 06 Juli 2006 - 15:08

    Liana:

    Super gaaf dat je naast het kiten ook nog tijd hebt om andere leuke dingen te doen, enne volgende keer gaat het gewoon beter! Grs

  • 06 Juli 2006 - 15:16

    Eef:

    Ik hoop dat ik met net zulke verhalen thuiskom als jij! Na mijn vakantie moeten we echt bijkletsen! Dikke kus

  • 06 Juli 2006 - 22:05

    Wendy:

    Sushi roels!!

    Succes morgen met het sleutelverhaal op Hollandspoor haha ;)

    Kus!

  • 07 Juli 2006 - 16:38

    Katja:

    Ik heb nog wat foto's op www.protestboardwear.com/blogs/katja gezet.
    ciao

  • 14 Juli 2006 - 15:56

    Jalou:

    Heey Katja, even heel wat anders jij had waarschijnlijk ook al gehoord van het Jägermaeister event. Waar jij ook graag aan mee wilde doen. Er zouden eerst helemaal geen dames mee doen. Maar de organisatie vertelde mij, als jij 4 dames regelt mogen jullie mee doen. Dus ik hoop dat ook jij er 22 en 23 juli bij kan zijn in Zandvoort. Zou jij mij het zo snel mogelijk kunnen laten weten. Dan kan ik het weer door geven aan de organisatie!! Groetjes, Jalou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, Cabarete

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 135000

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: