Het land van de slippers - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu Het land van de slippers - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van katja - WaarBenJij.nu

Het land van de slippers

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2006 | Brazilië, João Pessoa

Drie dagen geleden ben ik de nacht voor de wedstrijd aangekomen. Na een erg lange vlucht was ik blij mn bed in te duiken. Midden in de nacht om 2 uur (lag net te slapen) wordt er op de deur geklopt door Kari en Heidi. Twee Noorse meiden waar ik deze week de kamer mee deel en die dus nog later aankwamen.
Woensdagochtend krijgen we te horen dat er kwalificaties voor de vrouwen zijn! Dat is echt een unicum. Sinds ik meedoe aan de worldcups zijn er nooit meer dan 16 vrouwen geweest. God zij dank ben ik ge prequalified, waardoor ik rustig kan toekijken hoe de girls het doen. Zowaar zijn er voor de mannen geen voorrondes.
Er staat nauwelijks wind maar toch wordt het mainevent gestart. Ongelooflijk! Iedereen zakt constant weg en niemand kan echt hoogte lopen. Daardoor rent iedereen regelmatig gedurende de heat over het strand om er vervolgens weer 1 trick uit te gooien. Bizarre omstandigheden dus in de verkeerde zin van het woord. Blij dat mijn heat tegen Kari Schibevaag (mn Noorse kamergenootje) niet gevaren wordt.
Donderdag wordt er in dezelfde lichte weersamstandigheden gestart. De een na de ander komt klagend het water af, inclusief ikzelf. Ik kan echt nix!! Maar ja, de wedstrijd gaat door. Het lukt mij tenminste nog om een paar tricks (als je ze zo mag noemen...) neer te zetten in tegenstelling tot Kari. Op naar de volgende ronde.
Next heat is tegen Bruna Kajiya, winnares van de laatste 2 events. Nice. Ik krijg werkelijk nix voor elkaar. Peter (pa van Youri) roept nog langs de kant "al ga je op je kop staan, maar doe iets". Ik probeer het echt maar ik zink gewoon. Verder dan een paar backs, fronts en raileys kom ik tcoh echt niet. Bruna landt een flat 3 (moeilijke trick) dus ik ben geen partij voor haar. Een troost, zij wint de single elimination.
s avonds ga ik met de meiden lekker sushi eten. Met die noorse meiden kan ik het heel goed vinden. Echt gezellig! Beide zijn ook iets ouder dan de rest, dus misschien speelt dat mee. Na het eten gaan we nog lekker carparinha's drinken op het strand, het welbekende braziliaanse drankje. Maar natuurlijk op tijd naar bed, want vrijdag moeten we er weer tegenaan!
Vol verwachting open ik mijn gordijnen en zie... geen wind. Gedver, weer zo'n dag. Ondertussen weet ik nu dat er gewoon gevaren gaat worden. Niet echt een gewledig uitzicht Gelukkig zijn er veel heats voor mij en kan ik op het gemakje me voorbereiden. Mijn heat is tegen de Braziliaanse Hempel. Half zinkend doe ik wat sprongetjes. Ik maak me er nu niet meer druk om. Iedereen vaart in dezelfde omstandigheden. Gelukkig trek ik aan het langste eind (ik was er zelf nog niet zo zeker van, maar het bleek ruimschoots voor mij te zijn) en mag in de volgende heat tegen Jalou.
Mijn 12 is echt te klein, dus ik leen een andere 14 meter kite. Dat is een gok, want ik heb er nog nooit mee gekite. Maar alles beter dan zinken op dit moment. Gezien de omstandigheden heb ik een redelijk lekkere heat en ben dan ook best tevreden. Jalou heeft echter een technisch moeilijkere sprong geland en gaat door.
Uiteindelijk ben ik nu als 7de geeindigd. Lekker hoor! Dat betekent dat ik stijg in de overall ranking. Dit jaar ben ik 8ste overall geworden!!! Helemaal top, gezien het weinige trainen en het vele studeren!

Oh ja, nog een kleine toelichting op de titel... Het event wordt gesponsord door havaiannas, slippers. Zie foto

Ciao

  • 22 September 2006 - 21:58

    Jort:

    te ziek gewooon, gefeliciteerd hoor..... is de 6 in iedergeval heel gebleven, hihih

  • 23 September 2006 - 02:57

    Mars:

    Jeeee, wat goed! Dat doe je maar weer effe! Tot gauw in Vlissingen! Kuzz

  • 25 September 2006 - 06:50

    Debora:

    Haai!
    Ondanks de weersomstandigheden toch een goed resultaat! We zijn weer trots op je! Leuk dat je het met die Noorse meiden zo goed kan vinden, klinkt erg gezellig! Vooral carparinha's drinken op het strand, count me in!
    Hier weer druk aan het werk, vacatures stromen binnen! En lekker volleyen met de meiden, zaterdag eerste wedstrijd, spannend hoor!
    XXX Deboor

  • 25 September 2006 - 08:43

    Inge:

    Haaaai!!

    Zijn dat die slippers die ik ook heb, goed spul hoor...net als die carparinha's trouwens, diedronk ik bij Trasimeno ook, lekkerrrrrrrrrr, alleen de volgende morgen niet zo lekerrrr als t er wat teveel waren maar ja...Gezellig zeg Nore; kunnen jullie samen over een boot zingen (of was dat nou zweeds?)
    Tot snel weer!En oh ja, goed man 7de en 8ste, maar we zijn niet anders van je gewend ej!

    Ciao! xx

  • 25 September 2006 - 17:55

    Annette:

    He Kat,
    Je zit nu weer in Brazilie, je bent toch ook een wereldreiziger.. 7e klinkt erg goed! We zijn net terug van onze trip uit Kenia en Tanzania, was ook super! Tis even geleden, maar nog gefeliciteerd met je afstuderen, heb je een leuk feest gehad?
    Liefs Annette

  • 26 September 2006 - 20:47

    Eef:

    Die boot dat waren Zweden Inge! Maar ja, dat ligt in de buurt! Noren klinken ook goed, die zie ik over 2,5 week volop! Hmmm, wat een onzin allemaal weer. In ieder geval vind ik het weer super wat je hebt gedaan Kat! Ik wilde zeggen dat ik trots op je ben, maar heb op je afstuderen geleerd dat je om ergens trots op te zijn, je er zelf een aandeel in moet hebben gehad en ik geloof dat ik je nog niet zo heel veel tricks heb geleerd... Tot snel! Kus

  • 27 September 2006 - 09:07

    Inge:

    Oh, had ik moeten weten dan met mijn zweedse naam... en eva, wij als vriendinnen zijn toch kat dr steun en toeverlaat (huhu), dus dat is dan een aandeel in Kat dr succes dus je mag trots zijn...ofzoiets...xx

  • 01 Oktober 2006 - 13:04

    Sarah:

    Goed bezig Kat! Ben trots op je! (Kga namelijk mee in Inge dr redenatie)
    Drie superleuke foto's! En wat gaaf dat je het zo gezellig hebt met die Noorse meiden; kun je eindelijk eens een keer met 20-plussers kletsen!
    Daaag!

  • 11 Oktober 2006 - 12:34

    Hilma:

    alvast een goede reis toegewenst,zullen www.katja vaak bezoeken,en oma R op de hoogte houden(als mijn printer geen kuren vertoont)Deze reactie staat natuurlijk niet onder jou eerste reisverslag, maar ik hoop dat je het toch leest. Geniet er van , Liefs Hilma Nico Martijn en Gijs.

  • 24 Oktober 2006 - 12:32

    Wendy:

    Ja, hoe istnou??

  • 25 Oktober 2006 - 14:08

    Hilma:

    Hallo,via Martijn gehoord dat het wel even duurt voor een berichtje. Alles hier o.k. Maak maar lekker veel foto*s. Zien we wel als je terug bent.Liefs, geniet!! Hilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 135000

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: