Koeien, dolfijnen en kauri's - Reisverslag uit Ruakaka, Nieuw Zeeland van katja - WaarBenJij.nu Koeien, dolfijnen en kauri's - Reisverslag uit Ruakaka, Nieuw Zeeland van katja - WaarBenJij.nu

Koeien, dolfijnen en kauri's

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2006 | Nieuw Zeeland, Ruakaka

Na 2 weken zonder warm water, electriciteit en een fatsoenlijk bed in Fiji is Auckland (Nieuw Zeeland) een totaal andere wereld. Mijn eerste dag in NZ gebruik ik dan ook om alles op orde te krijgen; NZ mobiel nr aanschaffen (0064211365015), auto huren, etcetera. Via Liesbeth en Andre (gemeenschappelijke vrienden van mijn ouders en Pauline's ouders) heb ik het telefoonnr van Pauline gekregen. Eigenlijk ken ik Pauline nauwelijks (heeeel vroeger weleens samen wezen skieen), maar via via hoor je wel eens wat over elkaar. Pauline studeert voor dierenarts en doet wat praktijkervaring op in Nieuw Zeeland. Super toevallig staat ze nu op het punt om in 3 weken tijd naar het zuidereiland te reizen. Precies mijn reisschema!! Prima reden om eens op visite te gaan en daarna samen verder te reizen.
Een paar uur ten noorden van Auckland werkt zij bij een koeienboer. Het duurt dan ook niet lang voordat ik met mn handen tussen de koeienpoten zit en een poging onderneem om de zuignappen aan de uiers te zetten. Best eng, want die beesten willen wel eens flink trappen. Gelukkig kunnen ze je haast niet raken. Bovendien zitten de dames onder de stront. Je raad het al; ik dus ook! Maar goed, dat hoort bij het boerenleven.

Bay of Islands
Bay of Islands is de eerste bestemming die op onze planning staat, waar we een dolphin swim/sailing trip boeken. Op een grote catamaran maken we een tocht door deze grote baai en gaan op zoek naar de dolfijnen. Spannend! In eerste instantie zien we ze van veraf bij andere schepen. Niet veel later zwemmen ze rond ons jacht heen. Wat zijn die beesten groot!! (5-6 meter). Wanneer bottlenose dolfijnen richting de kant zwemmen, weet je dat ze langzamer gaan zwemmen. Tijd voor de snorkels en wetsuits! Pauline en ik liggen er natuurlijk als eerste in. Als gekken zwemmen we achter ze aan en ondertussen zingen we liedjes (nee, we zijn niet gek, maar dat schijnt ze aan te trekken. Erg vermoeiend combi trouwens). Op enkele meters diepte zwemmen 3 dolfijnen recht onder me door!! Waaauuuw! Maar ze bijhouden lukt echt niet. Snel aan boord, stukje verder varen en weer erin. Dit keer zwemmen er 5 op ongeveer 1,5 meter diepte onder mij door en kan ik ff met ze meezwemmen. Wat een super ervaring zeg! Zo apart om met wilde dolfijnen in het water te liggen!
Later op de dag zwemmen er twee Common Dolphins in het boegwater van onze zeilboot. Deze kleinere dolfijnen worden niet vaak gezien hier, dus wij hebben super veel mazzel! Foto's!!

Rangiputa:
Next stop is Rakiraki penisula. Na een wat rottige nacht (ik gooi namelijk mn hele maaltijd van die avond, "world famous fish and chips", eruit)hebben we een lekker dagje strand. Op aanraden van Sue (NZ) verkennen we dit minder toeristische gebied. Ongelooflijk mooie baaien met witte strand en rotsen tussen een gloeiend landschap. Daarbij werkt het weer mee en hebben we een lekker zonnetje. Perfect! Ik geloof dat we die dag wel over 5 verschillende stranden wandelen. De een nog mooier dan de ander. Een geweldige kite omgeving, maar helaas geen wind.

Kauri forest:
Het leuke is dat Pauline en ik redelijk dezelfde interesses hebben. Het komt dan ook regelmatig voor dat er tegelijkertijd kreten door de auto vliegen op het moment dat we weer langs een prachtig uitzicht rijden. Ook vinden we allebei wandelen heerlijk, dus zodra de Lonley Planet een leuke walk aangeeft, zijn wij erbij!
Kauri's zijn bomen van ongeveer 1500-2000 jaar oud en hebben een stam van ruim 5 tot 8 meter breed! Wat een massieve units zijn dat zeg! Zo indrukwekkend om door een bos te lopen en dan opeens een Kauri tegen het lijf te lopen (je kan ze niet missen, hahaha).

Ruakaka:
Gedurende onze trip hebben we overnacht in diverse hostels (bouwvallen, maar ook super nette) en cabins op een camping. Op dit moment hebben we een slaapplaats bij Sue, die ik in Fiji heb leren kennen. Heerlijk om een paar dagen om hetzelfde plekje te zitten. De kiteomstandigheden zijn hier perfect (afgezien van de wind natuurlijk...)dus een goede reden om hier tijdelijk te settelen. Pauline heeft natuurlijk de afgelopen dagen teveel over wind en kites aan moeten horen dus ondertussen wil zij het zelf ook wel eens proberen. Tijd voor een lesje!
De wind is prima om les te geven, maar net te weinig voor mij om te kiten. Komt allemaal weer goed uit. pauline vindt het helemaal geweldig en het gaat nog super goed ook.
Lachen, om nu s ochtends uit iemand anders mond te horen "Morguh... waait het??"

  • 04 November 2006 - 10:37

    Mars:

    Haha, weer een verslaafde erbij? Wat een geluksvogel weer! En wij hier maar werken. Ik ben weer eens jaloers, maard at zullen er wel meer zijn. Hier gaat het allemala zijn gangetje, de volleybal ligt voor ons even 3 weken stil erg saai! Maar 18 november mogen we weer! goed, ik sms je nog wel! Kuzz

  • 04 November 2006 - 17:20

    Sarah:

    Hey! U bent wederom goed bezig. Grappig is die foto met jou en zo'n boom: het lijkt een beetje of jij er op geplakt bent.. maar ik geloof heus wel dat je er echt geweest bent hoor! Xxx Saar

  • 05 November 2006 - 11:25

    Hilma:

    Hoi meis, wat een avonturen daar weer. Geweldige foto*s.Ik zou ook wel eens tussen/naast dolfijnen willen zwemmen, maar dat zal er niet inzitten voor mij.Ik duik hier maar gewoon de administratie in.De ene dolfijn( Nico) aan het bureau links en deze dolfijn aan haar eigen bureau achter de computer.Groetjes tot volgende keer. Liefs Hilma en Nico.

  • 05 November 2006 - 14:22

    Joep Athmer:

    Dames,
    erg leuk en goed te zien dat Pauline niet aangekomen is! Ziet re allemaal prachtig uit en we zijn echt jaloers maar toch liefs van ons allen met name Florine, Merijn en Annemarie.
    Papa

  • 05 November 2006 - 15:46

    Ditte En Frank:

    Hoi Katja (en Pauline),
    Geweldig om te lezen en te zien dat jullie het zo naar je zin hebben en handig dat we een beetje kunnen volgen waar jullie zitten. Geniet van alles!
    Liefs,
    Ditte en Frank

  • 05 November 2006 - 16:45

    Margreet:

    Hai Meid, leuk om weer te lezen hoe fantastisch het daar is en wat je allemaal doet. Ik weet niet of je het meegekregen hebt maar een nichtje van me, Lieke, is samen met haar vriend de 24e oktober afgereisd naar Nieuw Zeeland en gaat daar met een oud busje het Noorder- en het Zuider eiland door reizen Wie weet kom je hen nog tegen. Jij geniet er in ieder geval en zoals ik lees heb je de komende weken ook nog gezelschap van iemand die straks net zo gek is op kiten als jij. En die dolfijnen, ja dat zou ik ook wel eens willen. Overigens is Jeroen weer thuis uit Dubai maar helaas heeft zijn pc het helemaal begeven dus hij kan je belevenissen niet lezen maar ik houd hem wel op de hoogte. Geniet van je vrije tijd, het is je gegund. Je hebt hard gewerkt en straks komt de periode dat je dagelijks moet zwoegen en er niet meer zo gemakkelijk uit kunt. Heel veel groetjes!!!! Ook van Jos en de rest van de familie hier. Doeiii

  • 11 November 2006 - 13:39

    Andre En Liesbeth:


    Lieve meiden,
    Wat heerlijk dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden. Je kunt zoiets wel voorstellen, maar je weet natuurlijk helemaal niet of het klikt. Uit de berichten van de wederzijdse ouders te horen lukt dat aardig. Geweldig leuk ! Jullie belevenissen volgen we dan ook met grote interesse. De dingen die jullie ondernemen zijn dan ook om jaloers op te worden. Geniet ervan ! Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 135000

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: