Helaaaaas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van katja - WaarBenJij.nu Helaaaaas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van katja - WaarBenJij.nu

Helaaaaas

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2004 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Helaas helaas...ik lig er dus uit. De omstandigeheden zijn super. Er staat echt knetterharde wind, moet constant met 7 varen (das dus windkracht 6 tot 7 voor de leken ;-) )
Zondag hebben rutger en ik lekker gevaren. Heerlijk zo in je short en lycra met je kleinste kite. s avonds zijn we naar onze huizen gegaan. Ik zit in hetzelfde huis als vorig jaar met een aantal vrouwen. Errug gezellie. Rutger zit in het mannenhuis een stuk verderop.
Maandag begon dus de competitie. 48 mannen deden mee aan de qualifier waarvan er 12 zich kwalificeerden voor het mainevent. Er zijn geen echte verrassingen in de uitslag. Er was al besloten om de vrouwen de volgende dag te doen, dus ik kon nog lekker oefenen wat zeer relaxed was.
Dinsdag ging het dus echt gebeuren... zoals te verwachten was ik ongelooflijk zenuwachtig.Gelukkig stond er wel weer veel wind. Mijn eerste heat was tegen Julie Simsar (kan handle pass en mobe, aiai, die is echt goei) en tegen een local. Zeer zwaar dus en ik verwachte ooktotaal niet dat ik door was. Bvendien ging het voor mijn gevoel niet geweldig, maar rutger was zeer enthousiast. Hij blijkt gelijk te hebben, ik zit bij de laatste 12... heel gaaf.
2de heat moet ik weer tegen Julie plus nog een andere local en Juri Dexler. Mijn heat ging helaas waty minder maar 2 anderen lagen consant te zwemmen.toch besloot de jury om juri dexler door te laten gaan ipv ikke. iedereen zei dat ik protest aan moest tekenen, dus heb dat ook gedaan. sheets gezien en blijkt dat zij 3 sprongen had en ik dus 10. zij heeft 4 van de 8 minuten gezwommen. echt belachelijk. 2 juryleden vonden mij beter. 3 waren voor yuri. ze is uiteindelijk door op overall impression. ze had idd 2 sicke kiteloops maar niet geland. ik ging redelijk hoog en stylevol. Bovendien had de jury van te voren gezegd dat het daar om gaat in dit event:big air en style... beetje errug jammer dus. verliezen is niet erg, want zij is veel beter, maar op deze manier is echt niet gaaf. ik baal dus enorm.
zo, moest er ff uit

s avonds og wel ff lekker gevaren op kitebeach. Dat is de plek waar veel van de bekende kitemovies opgenomen worden. Heel gaaf dus om daar een keer te varen. Hoewel rutger aan de lijve ondervonden heeft dat het qua socialiteit geen Vrouwenpolder is. Je kan rustig een half ur zwemmen met je kite en niemand zal ff je boardje brengen... Daar gaan wij dus niet meer kiten he.
De film crew is na redelijk wat vertraging ook aangekomen, dus die gaan s avods ook naar de ridersdinner en "feest". Bandje was wel aardig maar een echte feeststemming zat er niet in bij de kiters. Morgen hebben we een dag rust en donderdag gaat het allemaal beginnen voor rutger. Spannedn hoor.

nou, jullie horen er wel weer van. Lievz uit het zonnige, winderige en warme Hawaii ;-)

  • 22 September 2004 - 07:08

    Leo:

    Naaa jaa zeg erg jammer hoor kat! Dan zal dat vrouwtje wel erg stijlvol gezwommen hebben die 4 minuten gok ik... belachelijk.
    Maar goed nu kun je lekker relaxen en nog ff genieten van de rest van het event.
    kus

  • 22 September 2004 - 08:25

    Jeroen En Lydia:

    Balen........Ach ja, het leven gaat niet altijd over Roose:-) Neem het er in ieder geval nog effe van, je bent niet iedere dag in paradijs!Groetjes...

  • 22 September 2004 - 08:51

    Debora:

    Superkut voor je Kat! Je hebt in ieder geval je best gedaan en dat die jury daar een beetje scheel is kan jij ook niks aan doen. Geniet nog even van Maui zou ik zeggen!
    Dikke kus, Deboor

  • 22 September 2004 - 10:08

    Omroep Zeeland:

    Hoi Katja! Jammer dat het niet gelukt is. Maar je zult je vast niet vervelen daar. Het item over jou en Rutger wordt komende maandag uitgezonden. Vanaf kwart over zes bij Omroep Zeeland Sport

  • 22 September 2004 - 11:16

    Omroep Zeeland:

    Hoi Katja! Jammer dat het niet gelukt is. Maar je zult je vast niet vervelen daar. Het item over jou en Rutger wordt komende maandag uitgezonden. Vanaf kwart over zes bij Omroep Zeeland Sport

  • 22 September 2004 - 13:45

    Af!:

    Hee Kat!
    Superkut voor je...grrrrrrrr %^$*^!
    Maar goed..ik zal ook maar gaan relativeren en zeggen dat je in fokkin' Maui zit dus Ammehoela aan Juri Dexler (Heette ze nou Juri of Jury??pffff) en Aloha Katja!!!
    Veel plezier, geniet ervan!

    x Af

  • 22 September 2004 - 15:15

    Mars:

    nier erg origineel, maar super kut voor je! Maar het verblijf op Maui moet toch een kleine troost zijn. Hoelang mag je daar nog blijven? Geniet er nog van, hier is het echt kutweer. Maar ik ga nu naar Bryan Adams, dus doei en kuzz

  • 22 September 2004 - 20:04

    JetNozzel:

    Ha die Katja

    Jammer dat je er uit ligt
    We kijken vol spanning uit naar de beelden van dit event. Ik hoop dat je ondanks het resultaat van deze dag nog een toffe tijd hebt op Hawaii

  • 23 September 2004 - 02:09

    Boolie:

    Wat kut zeg om zo te moeten verliezen! Als er iemand stijlvol is, is het Katja wel (de enorme boeren buiten beschouwing gelaten :-))!!
    Maar goed, nu heb je in ieder geval tijd voor de belangrijkere dingen in het leven... handtekening voor mij regelen :-) en een geschikte huwelijkskandidaat zoeken!! Hahaha wiieeeh
    Nou geniet er nog maar van, gewoon lekker verder kiten, is iig de stress van je af laten we maar zeggen en oefen maar vast voor volgend jaar!!
    Dikke kus van mij

  • 23 September 2004 - 12:28

    Hilma:

    Nou ik vond altijd al dat die lui uit dat gedeelte van de wereld erg loensten.Jammer dat je eruit ligt.Geniet er nog van,voor het weer hoef je niet terug te komen(alhoewel er een lekker windje staat om te kiten!a.s. maandag hangen we aan de buis gekluisterd,te kijken naar omroep Zeeland.Geniet er van meis!! liefs van de hele reutemeteut hier(Oma vond het super rot voor je)Nico,Hilma Oma,Martijn en Gijs.

  • 23 September 2004 - 17:46

    Kimmie:

    Ik ga maandag naar je kijken!! Leuk, jammer alleen dat je zo niet door bent. maar....weet zeker: ieder jaar een beetje beter?! Toch?
    Genietse!
    kus, Kim

  • 29 November 2004 - 15:47

    Broertje Van Maartje:

    maartje ken je van surfvereniging!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: