Wat een topper !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van katja - WaarBenJij.nu Wat een topper !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van katja - WaarBenJij.nu

Wat een topper !!!

Door: Katja

25 September 2004 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nu het event voor ons allebei voorbij is hebben we tijd om wat rond te gaan kijken. Vanochtend hebben rutger en ik de auto (gare pickup truck) gepakt en zijn we naar de andere kant van het eiland gereden om te gaan snorkelen.
Het is daar echt het tegenovergestelde van deze kant. Hier is alles chill, oud en surfdude; daar is alles kitsch, nieuw en vette toerist/amerikaan... Er staat dan ook geen goede wind.
Om te snorkelen is het daar wel geschikt. Veel mooie vissies gezien. En een super grote schildpad!! We zijn er een kwartier achteraan gezwommen en ik heb hem zelfs aangeraakt. Zooooo cool. Steekt ie zo zn koppie bovenwater en kijkt eens om zich heen om dan weer rustig onderwater door te zwemmen(en dat met 30 toeristen om hem heen...)

Genoeg sightseeing voor vandaag, op naar Lanes. Deze spot ligt vlak naast Hookipa en er valt dus goed te golfkiten. Alleen het starten over het rif is ietwat lastig. De golven zijn niet bijster hoog, maar wel leuk om een beetje te spelen.
Toevallig komt Lou Wainman net het water het water af, dus er wordt gelijk een interview gedraaid. Wat een gave vent is dat zeg!!! En het leuke is, dat we over 2-3 dagen waarschijnlijk/misschien een downwinder met hem gaan doen. Das met de wind mee een lange tocht maken. Natuurlijk is dat iets wat hier niet mag/kan, dus deste interessanter! Bovendien wordt er een jetski met cameraman geregeld en misschien zelfs een heli!!! Dat zal echt een topper worden als het doorgaat. Niet normaal!

Vanavond zijn we bij boardshaper Jimmy Leuis op visite geweest. Deze meneer heeft sinds het begin van golf/wind/kitesurfen boards gebouwd en heeft dus zijn eigen merk. In zijn werkplaats heeft hij uitleg gegeven over boards bouwen. Echt zoooo gaaf! En ja, ik heb een paar kneepjes van het vak af kunnen kijken, dus als ik thuis kom ga ik gelijk aan een nieuw boardje beginnen!!! En als klap op de vuurpijl gaan we zondag nog surfles van Jimmy krijgen ook! En dat maak je dan allemaal mee als Nederlandse kitesurfer...

• 25 September 2004 - 08:06

Jaap:

Rutger zit toch nog in The Big Air competition van Zondag?

• 25 September 2004 - 15:58

Marloes En De Rest:

gaaf joh dat je het eiland kan verkennen.we zijn allemaal jaloers op je!!tot snel. liefs van ons allemaal

• 25 September 2004 - 16:11

Andre En Liesbeth:

Vandaag pas voor het eerst al je berichten gelezen, we waren bij Nathalie. Sjonge, sjonge wat jij allemaal meemaakt. Geweldig! Jammer van die onterechte uitschakeling, maar dat hoort er ook bij. Heerlijk dat je nu alle tijd hebt om overal van te genieten en dat is jou wel toevertrouwd. Wie krijgt nu de kans om twee achtereenvolgende jaren naar Maui te gaan? Geniet er nog lekker van en veel liefs van ons.

• 27 September 2004 - 11:23

Hilma:

Jammer dat jullie er nu allebei uit liggen.Maar dat drukt de pret niet denk ik,als ik zo lees wat jullie allemaal doen.Nico wilde gelijk overkomen om te gaan vissen,na gelezen te hebben dat er leuke vissies zaten.Ja hij moet zich behelpen door een hengeltje uit te gooien op het Veersemeer(en verrekt ,hij vangt nog paling ook!!)Ik print alles uit voor oma.Ze hoopt dat je nog veel genieten zal.Dat was het weer.Veel liefs Hilma,Nico,Martijn en Gijs(en oma natuurlijk!)