downwinder - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van katja - WaarBenJij.nu downwinder - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van katja - WaarBenJij.nu

downwinder

Door: Katja

01 Oktober 2004 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag is het dan zover... rutger en ik gaan downwinden met Lou wainman!!! (downwinden= langs de kust met de wind mee afzakken. voordeel: je kan eindeloos golfrijden en tricks doen zonder hoogte te lopen om op hetzelfde punt terug te komen)
Alles gaat natuurlijk op zn gemakje aangezien deze lui errug relaxed zijn. Dit zit niet alleen in de personen zelf maar dat heeft ook zeker te maken met de grote blauwe wolk die in hun "kantoor" hing op het moment dat wij aankwamen...
Een aantal vrienden van Lou gaan namelijk mee op jetski's om filmopnamen te maken tijdens de downwinder. De jetski's worden eerst op een ander strand te water gelaten, waarna wij naar Hookipa vertrekken. Buiten het event van afgelopen week om is het strikt verboden op dit strand te kiten. Lou kent echter een aantal lifeguards en als we snel zijn mogen we daar stiekem toch starten. Erg spannend allemaal.
Zodra de helicopter aankomt, starten we van dit rottige kleine strandje, maar alles gaat gelukkig prima. Eenmaal buiten scheren we over het helderblauwe water met de jetski's en heli om ons heen. Echt heeeel erg cool. Je voelt je echt zwaar professioneel met al die camera's om je heen. Zeker die heli die zo dicht bij hangt en je volgt. Dit wordt niet zomaar een filmpie!!!
Na 20 minuutjes moet de heli weer weg (het laagvliegen leverde ook enkele problemen met de politie op, maar op het water merkte wij daar gelukkig niets van). De kust van Maui is echt geweldig om vanaf het water te zien. Bovendien kom ik om de haverklap enorme zeeschildpadden tegen. Super! Lou blijkt achteraf zelfs nog een haai gezien te hebben... gelukkig heb ik dat niet meegekregen!
Na een uurtje hebben we ongeveer 9 mijl afgelegd en moeten we naar de kant, aangezien we het vliegveld absoluut niet mogen passeren. Bovendien is de wind weg en moeten we binnen 2 uur op het vleigveld zijn. Jeetje, wat was dit een geweldige kitesessie!! Ben echt benieuwd naar de beelden joh...
na een hoop gehaast en gedoe halen we dan uiteindelijk toch nog ons vliegtuig waar we met een 30 urige reistijd voor de boeg, tijd zat hebben om eens lekker bij te komen....

greetz kat

• 01 Oktober 2004 - 13:45

Mars:

Wow! Nou, we horen morgen al je verhalen wel! Vliegse! Kuzz

• 07 Oktober 2004 - 02:10

Boolke:

Hmmm... ik weet niet of iemand dit nog leest nu Katterd al lang weer veilig thuis is, maar ik wil toch nog graag even weten hoe t feestje van t weekend was!! En snel!!! :-)
    Danku

• 10 Oktober 2004 - 18:26

Veersemeer Posse:

Waterskien is toch cooler.