Wat wil een katja nog meer.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu Wat wil een katja nog meer.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu

Wat wil een katja nog meer....

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2005 | Australië, Sydney

Haai haai,
wat zijn jullie toch allemaal ongeduldig zegt, hihi. Wel leuk! Ik ben nu dus een week in Australie en ik ben nog zeer weinig in de bewoonde wereld geweest. Vandaar.
Ff vanaf het begin. Vlucht enzo allemaal prima gegaan. s Avonds in een hostel overnacht in Perth. We (=Ruud, rolf en ik) vielen gelijk met onze neus in de boter: Australian Day! Alle ozzies liepen in kleding met de australische vlag oi oi oi over straat te schreeuwen, een hoop bier erbij en s avonds bij de rivier van Perth een enorm vuurwerk. Duurde wel 3 kwartier. Super vet, een echte feestdag hier duidelijk.
Dopnderdag zijn we opzoiek gegaan naar een vervoersmiddel voor de komende 3 weken. Een high top (busje met opbouw) was vrij snel gevonden. Echter moest er een enorme borg voor betaald worden dat niet met onze creditcards kon, dus uieindelijk zijn we de hele dag bezig geweest het geld bij elkaar te sprokkelen om aan het eind van de dag nog precies een uurtje het water op te kunnen. Heerlijk!
Vrijdag gelijk bij Airush (kitemerk) langs gegaan om onze nieuwe kites op te halen. Daarna zijn we naar het noorden doorgereden om dat daar een goeie kitestek schijnt te zijn. Lancelin
De natuur is hier echt totaal anders dan aan de andere kant van Australie, heel ruw en vooral droog. Hele stukken bos waren trouwens afgebrand. Wel een mooi zicht opzit, omdat je een soort mini palbomen ziet staan die vanonder gitzwart zijn en dan komen uit die zwarte stam allemaal groene sprietjes...
Lancelin is een heel klein vissers dorpje aan een baai. De kite/surfspot is vlak water achter een rif. wanneer je ver naar buiten vaart (kite) kom je in de golven. Snel lunchen en dan het water op!! Jeeeh, wat heerlijk. Lekker met mn 8, dus flinke wind.
In lancelin zijn we 3 dagen gebleven. Ik heb geen campibng vanbinnen gezien, aangezien we steeds op verschillende parkeerpl;aatsen parkeren met ons vannetje. Ideaal! Elke parkeerplaats heeft hier koude douches en wc's, dus waar heb je een camping voor nodig. S avonds maken we meestal zelf pasta en kijken vanuit de achterklep van ons busje zo over de zee uit. En als ik s ochtends wakker word en het gordijntje open doe... zee!!
En zon natuurlijk! Elke dag zon hier. Gelukkig is het niet heel erg warm doordast er elke dag wind staat. Verbranden doe je hier wel heeeeel erg. Dus 4 keer per dag smeren met factor 30 en dan s avonds nog een kreeft zijn. Jaja, het bestaat het echt.
Dus ik heb al een hele dag in lange broek met lange mouwen lycra op het water gestaan, hahaha, gen gezicht.
Het kiten gaat echt hadr vooruit. Meestal met kleine maatjes. Ben veel uitgehaakte sprongen aan het oefenen. zelfs al een aantal uitgehaakte kiteloops ingezet. Nou, ballen heb je daar wel voor nodig!!
Lachen trouwens. Zondagavond kwamen Rob, John en Sally vanuit het noorden terug naar perth. Dat zijn kiters waar ik afgelopen jaar veel mee opgetrokken ben. Super gezelli om hen weer terug te zien! Die avond zijn we dan ook uit eten geweest met zn allen. Helaas moesten ze maandag weer terug naar Sydney.
Maandag hebben we de tocht naar het zuiden weer ingezet. In perth zijn we nog een dag naar Airush geweest om verschillende ideen over kites enzo te vertellen en om een aantal dingen te reparen. Echt gave lui!
In perth hebben we ook nog gevaren op woodmans point, een mooi stukje uitsteekend zand, waarachter super vlakj water ligt. Heerlijk. Het waaide behoorlijk, dus ik kon mn 6 eens gaan temmen. Wat een snel kreng is dat.

Vanafd perth zijn we in een keer doorgereden naar Yallingup (klein plaatsje vlak bij Margret river). Heel grappig, ten zuiden van perth is het echt veel groener en doet het landschap veel zachter aan. Grappig die verschillen. De eerste dag zonder wind was dinsdag. ff wennen hoor om niet het water op te gaan. De omgeving is hier super. Glooiende heuvels met lage bosjes en kliffen met kleine witte strandjes ertussen en een super blauwe zee. Ik voel me hier echt helemaal thuis!
Nu zijn we in margret river,. Gister hebben we een late avondsessie daar kunnen doen in golven van een meterje of 1.5 tot 2. Het water is over blauw en vlak, behalve dicht bij het rif waar ze breken en daar kan je dan mooi golfrijden. Toevallig kwamen we hier ook Fabienne d'ortolli tegen. Een franse kitemeid die ik de 1ste keer op maui heb leren kennen (je hebt de groetjes jort)
super gaaf natuurlijk dat je die hier dan even tegenkomt.

Nou, zoals jullie begrijpen heb ik het prima naar mn zin. In ons busje kunnen we overal overnachten (nog steeds geen camping gezien..) en het weer en de omgeving is geweldig! Alleen nu nog hipen op wat meer golven. Plannen hebben we voorlopig niet. Ik denk dat we hier in de omgeving een paar dagen blijven. Wel is al een aantal keer ter sprake gekomen, dat we misschien wel ons ticket nog een week of 2 gaan verlengen... Tja, we zien wel.
Oh ja bool, ik hoorde op de radio dat outback jack een standaard model uit melbourne ofzo was die geen zak van de natuur afweet en nog minder in de outback thuishoort, hahaha, wat een tegenvaller!

lievz kat

  • 03 Februari 2005 - 06:48

    Leo:

    Jaaaahaa dat werd tijd!!
    Gaaaf hoor je verhalen, en ook misschien nog een week of 2 langer blijven... jaloers!! Maar goed dat was te verwachten hee. Kite ze nog in ieder geval en Hou ons op de hoogte!!!
    En outback Jack is lelijk ;-)gatver
    kus

  • 03 Februari 2005 - 06:49

    Leo:

    Wendy waar blijf je nou??? Hahahahaha :-)

  • 03 Februari 2005 - 07:17

    Bool:

    Leoo!!! Outback Jack is lekker!! Maarja beetje minder nou die een model is... Het zou me niets verbazen... maar ik blijf maar gewoon dromen over mn stoere redder :-)
    Maarreeuh gaaf hoor kat!! Supermooi daar he! Lancelin ben ik ook geweest, maar toen heb ik in de auto liggen slapen HAha, kwamen we van dat twee-dagen-feestje af :-) Maar heb wel foto's gezien haha, mooie sanddunes!
    Och... kan iemand meer jaloers zijn...
    Heey maar heeel veel plezier nog, kitese en blijf maar niet langer hoor, mn thee wordt oud, je moet t weer op komen drinken :-)
    Veeeeeeeeeeel plezier nog!!
    Dikke kus

  • 03 Februari 2005 - 07:18

    Bool:

    Hey Wendy, zo vroeg ben je zeker nog niet op??? Wakker worden, je bent te laat!!

  • 03 Februari 2005 - 08:15

    Margreet:

    Hai Katja

    Hartstikke leuk om weer eens iets van je te lezen. Dat we jaloers zijn op jouw uitstapjes, dat weet je inmiddels wel. Geniet er van en als je langer kunt blijven, zeker doen!!! Heel veel groetjes ook van de rest van de family.

    Margreet

  • 03 Februari 2005 - 08:14

    Guus:

    Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt daar kat! Ik wil ook naar daar.....maar nee, ik moet wel studeren haha!! Enjoy, x

  • 03 Februari 2005 - 10:51

    Wendy:

    Ja hallo heej, midden in de nacht (lees: tussen 01.00 en 9.00 uur) zit ik niet achter m'n comp hoor ;)

    Moest vandaag om 11.00 uur bij de tandarts zijn wat een tijd, maar had gelukkig nix :)

    Nog heeeeel veel plezier met al dat sportieve gedoe daaro Kat en nu kunnen we vast weer 3 weken wachten voor een volgende up-date, haha

    Dikke kus

  • 03 Februari 2005 - 10:57

    Debora:

    Heee wijffie!
    Nou, je vermaakt je daar wel lees ik, had ook echt niet anders verwacht! En Leo, ik vind Outback Jack ook niet lekker hoor! Zorry Bool, Kat..!
    Vandaag beginnen met Carnavallen! Ben al een hele week ziek geweest, dus timing is slecht, maar we gaan er maar tegen aan vanaaf (Carnavalsvolleybaltoernooi Kijk ik echt al maanden naar uit!). Nou wijffie, geniet van je tijd daar en leuk dat je vd zomer nog een paar daagjes met ons naar Turkije wilt ;)!
    CIAO, XXX Deboor

  • 03 Februari 2005 - 10:58

    Debora:

    Godver Wen, dat scheelt niks! Toen ik begon met typen was je er nog niet... (Komt vast doordat ik tussendoor met Afra heb lopen bellen, jammer hoor ik!)

  • 03 Februari 2005 - 11:45

    Saar:

    Heee Kat!
    Superrelaxed daar allemaal. Als je het mbt je studie je kunt veroorloven, zeker nog een tijdje langer blijven!! En goed trainen he! Dan misschien volgend jaar weer naar Maui... Hopelijk krijg je dan wel een ticket voor een introducee...
    Oh ja, hier schijnt trouwens ook de zon hoor!
    Doeg!! xxx Saar

  • 03 Februari 2005 - 11:58

    Bool:

    Serieus??? Schijnt in Tilburg de zon?? Nou hier niet hoor.. Maar ik heb wel ean mooi uitzicht op de kippen van arnestein :-)
    Hey sorry Kat, maar ik verveeeel me zo.. :-) Ik hoop trouwens dat als je weer naar Maui mag, je twee introducees mag meenemen, anders moet ik vechten met Saar en dat is eng...!!
    Maar ik sluit maar weer af met je nog een keer veel plezier te wensen, en uitkijken voor de haaien he! En genietse van de zon en de wind!!
    Dikke kus weer van Bool
    PeeEs: Oi oi oi Outback Jack

  • 03 Februari 2005 - 13:00

    Jort:

    gewoon top

  • 03 Februari 2005 - 13:49

    Leo:

    Jaa hier schijnt ook de zon, lang leve brabant! Maar goed wat moet je hier ook met een zonnetje als je binnen zit.
    Enn wendy ik zat om 10 voor 9 achter de comp die tijd van de berichten klopt nie. Ik ga weer arbeiten....
    kus
    ps Outback Jack ziet eruit als een mietje :-)

  • 04 Februari 2005 - 10:13

    Inguuuuuuuuh:

    Was ff wachten maar dan heb je ook wat..alleen ik probeer me maar ff niet te veel voor te stellen hoe t eruit ziet, dan word ik gek zo achter mn computertje op de uni...Wel echt gaaf ook dat je zo nog eens wat mensen ziet die je van vorig jaar enz kent!!
    Ennu ik heb van de week voor t eerst die Jack bekeken en moet zeggen dat er echt niks aan is...gatver!
    Goed heeeeeel veel plezier weer en kiteze!
    Massel!!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 135061

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: