Waves, dolphins & sharks - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu Waves, dolphins & sharks - Reisverslag uit Sydney, Australië van katja - WaarBenJij.nu

Waves, dolphins & sharks

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2005 | Australië, Sydney

haai luitjes,
daar was ik alweer. Stukje sneller dan de vorige keer he. Maaruh, hoe is carnaval bevallen? Tis nu bij jullie zaterdagnacht 2 uur, dus ik denk dat jullie nog wel lopen te lala-en.
Nou, ik ben dus nog steeds in Margret river en omstreken. Vrijdag hebben we heerlijk gekite op Mainbreak, dat is een stuk rif waar de swell mooi omheen krult en de perfecte golven vormen. Het leuke is dat overal er omheen het water redelijk vlak is en de grote golven alleen daar breken. Dus je kan heerlijk kiten en je zit dus niet constant tussen die gevaarlijke units. Maar goed, het idee is natuurlijk dat je er op gaat golfrijden. Dus na een aantal pogingen begon ik wel de smaak te pakken te krijgen. Het gaat echt wel vooruit.
Zaterdagochtend zijn we verder naar het zuiden gereden, naar Augusta. Halverwege zijn we bij een baai gestopt. Echt super mooi daar. Prachtig wit groot strand, blauw water en mooie zandrotsen (konden rolf en ik ons even uitleven met klimmen enzo, net kleine kinderen wij, haha).
In augusta aangekomen zien we bij elke strandovergang grote borden staan met "SHARK SIGHTING" erop....aiaiai, klinkit niet veel belovend. Van de locals horen we dat 3 dagen geleden er een walvis is aangespoeld en is gestorven en dat er ontzettend veel haaien op de geuren zijn afgekomen. De walvis is ondertussen weggehaald en er zijn geen sharks meer gezien, maar toch hebben niet echt veel trek om daar op zee te gaan kiten. (mietjes wij)
Dus zijn we op de rivier gaan kiten, vlak achter de zee. Spiegeltje glad water. Helaas wat vlagerige wind, maar toch leuk. Het gaafste was nog dat daar dolfijnen zaten. Op 3 tot 4 meter afstand!! Rolf en ruud waren nog aan het kiten, echt cool. Ik heb ze alleen vanaf de kant gezien wat ook al leuk was.
Augusta is echt een gehucht, maar in het ene restaurant wat er staat hadden ze een saladebar waar je onbeperkt van kon eten voor 8 dollar(6 euri). Nou, dat was echt helemaal iets voor ons. Daarna in de naastgelegen pub een biertje gedronken en gepooled met de locals. Aparte lui, maar errug gezellie.

Gisterochtend hebben rolf en ik nog 2 korte sessie op de rivier gehad, maar de wind was nu echt te vlagerig. Niet echt genieten dus. Op de parkeerplaats komen we een kiter tegen die mij herkende van Cairns. Echt lachen, ben ik daar een half jaar geleden een keer wezen kiten en kom je nu aan de andere kant van australie die gast tegen en die herkent je nog gewoon. Ik had er toen niet eens mee gepraat, maar hij wist precies welke kites ik voer enzo. Grappig. Maar goed, die gast vertelde dus dat er een behoorlijk swell stond op Margret. Dus wij het campertje ingejumped en terug gereden naar Margret (50 km). Daar stonden idd echt flinke units!! Pfff, er waren een aantal windsurfers bezig en de golven waren hoger dan hun mast. 4 meter dus! Bizar. Snel de kites opgepompt en het water op. Als je op het water tussen die golven inzit, krijg je echt respect voor de zee. Echt niet normaal hoe groot die dingen zijn, wat een water! Ik heb 1 zo'n golf weten te pakken en dan kijk je achter je, je staat helemaal in de schaduw van die watermassa en je hoort het bulderen. Nou, ik ben er alleen rechtdoor op blijven varen. Ik heb geen bocht durven maken, want 1 foutje betekent zwaar spoelen en dat zijn geen golfjes zoals je ze op domburg hebt... Alles gelukkig goed gegaan en langzaam begin je te wennen.
s avonds lekker pizaatje gegeten en daarna een biertje gaan drinken bij Scott (wereldkampioen windsurfen 2004) Gezellie met al die goeie windsurfers, alleen jammer dat ze geen goed woord voor kiters over hebben, hihi.

Het ziet er naar uit dat het vandaag lekker gaat waaien met iets kleinere golven, dus we gaan weer lekker hier het water op. Misschien reizen we daarna door naar het zuiden of juist nog wat noordelijker. Wie weet. Langer ga ik toch niet blijven, want ik heb wat berichten gekregen van de uni en ik geloof dat ik niet veel meer kan missen.
Maar voorlopig wil ik nog niet aan terug gaan denken. Eerst nog een weekje zon, zee en wind!! No worries...

  • 06 Februari 2005 - 09:40

    Boolie:

    Ja zondag half 12 hier he... Logisch dat ik de eerste ben :-) Klinkt weer goed Kat!! Ik zag gister je smsje weer, sorrie vergeten te antwoorden, ik sliep toen ik m kreeg haha. Maar ik denk dat die grote bomen wel heel gaaf zijn, geloof dat je er ook in kan klimmen. Wave Roch schijnt ook wel mooi te zijn, en je hebt ook ergens een tree top walk, maar meer weet ik eigenlijk niet, ben zelf daar alleen gaan kamperen...
    Maarreuh carnaval was trouwens echt wel gaaf, ik was het zelfs om half 5 nog niet beu, nou dat is echt nog nooit voorgekomen... :-)
    Jammer dat je niet langer kan blijven (leuker voor mij Haha) maar geniet nog maar ff, want t klinkt echt weer geweldig!! Dikke kus en tot snel weer!!!

  • 06 Februari 2005 - 13:36

    Mars:

    Jaaa, ik ben weer in Vliss. Helaas, de carnaval zit er weer op! en het was weer super! Ik ben nu best wel moe, 2 dagen carnaval is al zwaar, ik ben blij dat ik geen echte Btrabo ben, dan had ik nog 2 dagen gemoeten, dan over leef ik niet. En super dat je zo snel er weer wat hebt opgezet! Veel plezier nog daar. Kuzz

  • 07 Februari 2005 - 10:24

    Jort:

    waar blijven die foto's?????????
    ;) :)

  • 07 Februari 2005 - 20:33

    Wendy:

    Mee eens

  • 08 Februari 2005 - 19:41

    Kimmie:

    Nou Kat, het klinkt allemaal weer erug aktief!(ben net ook een half uurtje wezen hardlopen, das wel heel gek!) Cool hoor dat je je daar zo uit kan leven. Kan me weinig voorstellen van zo'n golf.....maar vast spectaculair! Ben ook benieuwd naar foto's!
    Geniet er nog maar van!

    Liefs, Kim

  • 08 Februari 2005 - 20:22

    Wendy:

    Hardlopen geloof ik...???
    Ben bezig met 100 m klussen, ben het nu al spuugzat (mijn ding is meer om een klaar-geklust huis in te richten met luxe dingetjes hahaha)

    Kusje

  • 09 Februari 2005 - 10:02

    Debora:

    Heee Katjaaa!
    Goed verhaal weer! Toch jammer van je dat je niet tussen de haaien ben gaan kiten haha ;).
    Carnaval was helemaal geweldig! Donderdag begonnen met een Carnavalsvolleybaltoernooi.Ik was die hele week ziek geweest, maar gewoon bikkelen en aan het bier en spelen maar! Zijn we vierde geworden van de acht (en aangezien er in onze poule ook dames 1 en 2 meededen en een team van trainers was dat nog niet zo slecht!)! Lekker dronken geworden en goed gefeest daar in de sporthal. Vrijdag dagje overgeslagen omdat ik me toch niet zo top voelde, goh hoe komt het?! Om vervolgens zaterdag en zondag er weer keihard tegenaan te gaan! Zuipen, feesten, hossen, dansen, ouwehoeren & zoenen; alles zat weer in het pakket haha. Maandag waren Afra en ik letterlijk gesloopt, maar wel hele gave dagen gehad.
    Nou wijffie, geniet nog even van alles daar en tot snel!
    Dikke zoen, Deboor

  • 11 Februari 2005 - 08:06

    Leo:

    Zoenen?? Jaaa hoor ik heb zondag wat gemist geloof ik!
    Maar Kat het begint een beetje eentonig te worden maar ik zeg het nog maar een keer.. Jaloers!! Leuk man die dolfijntjes! Kunnen we niet ff ruilen wij hier dat lekkere weer en jij ff een graad of 5 en regen.. mee eens? ;-) Vast niet maar goed gelukkig is het vrijdag! Nu nog ff fit worden want ik gok dat ik een beetje van deboortje dr ziekte meegekregen heb :-( Maar veel plezier nog zal niet zo heel lang meer zijn denk ik maar have fun!
    ps krijgen we nog foto's voordat je in nederland bent? ;-)
    kus Leo

  • 11 Februari 2005 - 15:11

    Tamtitie:

    hmmmmmm, jaloeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoers

    Wieder viel spass!!
    en een dikke zoeoen

  • 14 Februari 2005 - 10:10

    Af!:

    Hee Kat!!
    OOOOOh..ik wil ook warm en zwemmen en euh..haha niet kiten en surfen enzo maar toch..liever dan dit. Ook ik ben gehavend uit de carnaval gekomen...verkouden keelpijn bah!! Dus blaas even wat zonnestraaltjes naar mij, ok? Thanks ;)
    Kus af

  • 17 Februari 2005 - 11:47

    Debora:

    Hee Kat!
    Volgens mij moet je nu ongeveer weer thuis zijn of nie?? Zal wel een koud welkom zijn hier dan! Afra, Inge en ik zijn gisteren naar AJAX-Auxerre geweest en dat was supergaaf, maar wel koude poten, jesus! Nou, tot snel?
    Kus, Deboor

  • 21 Februari 2005 - 13:43

    Monique / Cursor:

    Hee Katja,
    Denk je dat je eerdaags een keer tijd hebt om mijn weblog-vraagjes te beantwoorden? (lastig mens ben ik, I know) Ik wil het artikel eerdaags namelijk graag een keer afronden... Ik hoor of lees het wel. Mail me anders even op m.j.c.v.d.ven@tue.nl. Thanks!

  • 28 April 2005 - 12:52

    Yolanthe:

    Wat is dit for un site?:S Sorriej ik ken dit niet:$

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 135022

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: