afgelopen week.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van katja - WaarBenJij.nu afgelopen week.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van katja - WaarBenJij.nu

afgelopen week....

Door: Katja

19 Februari 2004 | Australië, Byron Bay

Lady Musgrave Island:
Ik heb een heleboel mooie visjes gezien!! Mama en ik zijn namelijk met zo’n toeristische boottocht meegegaan naar Lady Musgrave Island. Dit is zo’n tropisch eilandje midden in de oceaan met prachtige witte stranden en koraalriffen er omheen. Vanaf Bundaberg, waar wij zitten, is het 3 uur varen. Het duurde slechts 1,5 uur voordat hele families over de reling hingen, haha. Maar wij hebben gelukkig zeebenen en kunnen een beetje oceaandeining wel hebben. Zoals op de foto wel te zien is, is het echt een droomeilandje. Alleen jammer dat je het met al die mensen moet delen en dat alles georganiseerd en begeleid is. Zo is er maar een gedeelte koraal waar je mag snorkelen en ga je begeleid het eilandje over. Tja, je kan niet alles hebben. Maar gaaf was het zeker wel!!
En je moet er nog behoorlijk wat voor over hebben, want op de camping worden we zelfs overdag aangevallen door muggen. Ons blijft hier dan ook geen dag langer dan nodig, want die hitte en de jeuk is echt niet goed voor het humeur!! Bovendien houden de possums ons ’s nachts wakker met hun gestamp over het dak en hun gekrijs als ze ruzie maken….

Rainbowbeach:
De volgende bestemming is Rainbow beach om een tochtje te gaan maken naar Fraser Island. Met een jeep door het zand crossen… Maar aan deze kant van het water hebben we ook zand, dus laten we dat tochtje maar schieten. Er wordt dus maar eens een relax dagje ingelast. Beetje wassen, beetje wandelen, beetje strand en heel klein beetje kiten… Zo warm als vandaag hebben we het nog niet gehad. Schatting is een graadje of 38, gepaard met een hoge vochtigheid maakt dat we bij het nix doen al rivieren over ons lichaam hebben lopen!! Pff, warrum…

Kwijt:
Op naar de volgende bestemming, aangezien de auto met airco de enige plek is waar het momenteel enigszins uit te houden is (mits ie het doet tenminste, want dat ding valt ook wel eens uit…) Die hitte heeft duidelijk een negatieve uitwerking op het geheugen aangezien er al vele dingen verloren zijn gegaan. Zo is paps al 2 zonnebrillen en een surfschoentje verloren. Ook de benzinedop met sleutels is al vaker dan 1 keer tijdens het rijden na het tanken van het dak afgerold, waarna een zoeksessie volgt in de berm. (gelukkig tot nu toe elke keer met suc6). Helaas heb ik dat geluk absoluut niet, want ik ben al 2 bikini’s kwijt. Tja, eentje in de douche laten liggen en die was bij terug keer al verdwenen. De andere is waarschijnlijk tijdens de nacht weggewaaid. Beetje jammer, heb nu dus geen bikini meer…
Daarnaast zijn er natuurlijk ook de nodige centjes verloren en hebben we twee keer voor een gesloten caravan gestaan. De eerste keer lag de sleutel binnen, de andere keer was de sleutel in een tas gegleden en dus tijdelijk onvindbaar. Je maakt nog eens wat mee.
Maar we maken vorderingen. Vandaag stopte papa al VOORDAT de zonnebrillen van de auto af waren gevallen (na een metertje of 100). Wie weet, vinden we aan het eind van de vakantie alles nog eens terug….

Byron:
Momenteel vertoeven wij in Byron (ten zuiden van Brisbane), een zeer toeristisch maar gezellie hippiedorp. Ook hier staan we bijna direct aan het water, maar zitten we wel een aantal minuten rijden van het dorp af.
Byron is behalve als hippiedorp bekend om z’n meest oostelijke punt van het vaste land van Australië. Vanaf deze kliffen hebben mama en ik vanochtend zeker wel 15 dolfijnen zien zwemmen!! Wel ver weg, maar goed te herkennen. Leuk hoor.
Voor de oplettenden onder ons zijn er weinig kiteverhalen de afgelopen 6 dagen. Wees getroost, want vandaag was het eindelijk weer eens goed. In een prachtige baai hebben paps en ik zeker 2 uur heerlijk geknald (ik met 11, paps met 15). Helaas een beetje een klotsbak, aangezien paps alleen met aanlandige wind wil en dat natuurlijk net in een baai is. Jammer, want ik wil wel eens die hoge golven in. Maar goed, heb toch heerlijk gevaren. Backloops gaan als een dolle en zowaar spring ik nu ook into switch/blind. Jawel jawel, zonder sliden!!
Trouwens ook heel gaaf waren de schildpadden die regelmatig boven kwamen op de plekken waar we aan het kiten waren. Af en toe op een halve meter afstand kon je zo’n beest zien. Heel gaaf. Alleen moest ik wel oppassen, want met tegenlicht voer ik bijna over ze heen.

• 18 Februari 2004 - 23:59

Joke Bennis:

Het ziet er steeds idyllischer uit. Maar besef wel dat de hitte en muggen ietsje minder zijn. Die e-mail voor je paps en mams zit nog steeds in het vat, maar...
    Een luchtige knuffel voor jullie allemaal. Tot de e-mail

• 19 Februari 2004 - 11:31

Theo, Anneke & Kids:

Hoi Katja,
    Het is zo leuk om jullie reis te volgen. Elke dag kijk ik eerst even of er een vervolgverhaal op de site staat en vandaag...yes. Ook mail van Hanni en Ger gelezen.
    Fijn dat alles, naar omstandigheden, goed verloopt. Kan me voorstellen dat er enige discussie ontstaat over de verloren attributen. Zitten jullie toch nog dicht bij het zwarte gat? haha. Voor ons begint de voorjaarsvakantie, vandaag met een zonnetje, maar gelukkig geen 38 graden.
    Groetjes en verder goede reis allemaal!

• 19 Februari 2004 - 17:54

Flip:

hee kat, leuke verhalen!
    38 graden, pfff!. Voor de tijd van het jaar is het hier heel koud, maar warmer dan de 30 graden van nu hoeft voor mij niet.
    Verder heb ik nog nooit van een possum gehoord, is zeker niet eetbaar?

groeten flip
    ps. je pasfoto is al wat ouder, aan je bikini te zien....

• 19 Februari 2004 - 18:29

Kees:

leuk, zijn we weer op de hoogte. goed intervieuw in de kitesurf mag.!
    groeten, kees

• 20 Februari 2004 - 14:14

Sarah:

Hee Kat!
    Je verhalen klinken echt supergaaf! Ben zeer jaloers, vooral op het mooie weer...
    Jammer van je bikini´s, baal je nu niet een beetje dat je die ene van Protest aan mij hebt gedoneerd?...
    Hier staat carnaval voor de deur... HELP!!!
    xxx Saar

• 20 Februari 2004 - 20:05

Flip:

ff een reactie op het bericht van sarah; hier staat carnaval ook voor de deur, joepie!!! Vier dagen feest!

• 23 Februari 2004 - 17:28

Kimmie:

Hoi Kat,

Zo te zien heb je het erg goed naar je zin, wat wil je in Byron Bay. Erg leuk plaatsje he met hippies!! hihihi

• 24 Februari 2004 - 11:47

Kim H:

Nou Kat, echt super al je verhalen! Ik ga je zeker in de gaten houden zo. Ben wel een beetje jaloers op dat bruine kleurtje van je!!! kus

• 24 Februari 2004 - 13:43

Debora:

Heee Katja!

Hoest wijffie? Klinkt nog steeds super. Beetje jammer van die bikini's! Zwem je nu naakt ;)?!
    Carnaval was weer geweldig! Heb nu een onwijze Carnavalskater dus dat zegt genoeg. Enne: leuke gozers haha.